Tržby v maloobchodu pokračovaly v rostoucím trendu

04.04.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy, kalendářní a pracovní dny vzrostly v únoru reálně meziměsíčně o 0,8 %. Meziročně se tržby očištěné pouze o vliv počtu pracovních a kalendářních dní zvýšily o 6,5 % stejně jako bez očištění. Meziroční růst tržeb byl ovlivněn zejména prodejem motorových vozidel a nepotravinářského zboží.

Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel v únoru zvýšily reálně meziměsíčně o 0,8 %; meziročně očištěné pouze o pracovní a kalendářní dny o 6,5 %, stejný růst zaznamenaly tržby bez očištění. Na celkovém meziročním přírůstku tržeb se nejvíce podílely při stejném počtu pracovních dní letos i loni tržby za prodej motorových vozidel (+4,7 p.b.) a nepotravinářské zboží (+1,4 p.b.).

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se zvýšily reálně meziměsíčně o 1,8 %; meziročně očištěné o pracovní dny i neočištěné vzrostly o 16,0 %. Pokračoval rychlý meziroční růst prodeje motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 18,1 %, který byl ovlivněn nízkou srovnávací základnou. Tržby za prodej motorových vozidel přesáhly o 3,7 % úroveň prodejů v únoru 2008. Tržby za opravy se zvýšily o 2,0 %.

Nejrychleji rostly tržby za prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 20,9 %). K celkovému růstu přispěl i specializovaný prodej textilu a obuvi (růst o 7,0 %), počítačového a komunikačního zařízení (o 5,2 %), výrobků pro kulturu a rekreaci (o 4,8 %), výrobků pro domácnost (o 3,7 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 1,6 %) a použitého zboží (o 1,2 %). Nespecializovaným prodejnám s převahou potravin se tržby zvýšily o 1,9 %, z toho podnikům se 100 a více zaměstnanci, kam patří i velké obchodní řetězce, o 2,8 %. Kromě již uvedeného poklesu tržeb za prodej pohonných hmot klesly tržby ve stáncích a na trzích (o 13,8 %), za potraviny ve specializovaných prodejnách (o 4,7 %), sortiment prodávaný mimo prodejny, stánky a trhy (o 2,9 %) a v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 1,2 %).

Zpráva převzata z ČSÚ.

Autor článku

Firemni aktualita