Odborníci tvrdí, že tradičně nízké mzdy v hradeckém kraji jsou dány například tím, že v regionu není žádná firma těžkého průmyslu nebo průmyslový kolos, který by platový průměr zvyšoval. V kraji je i výraznější zastoupením textilního a jiného zpracovatelského průmyslu s podprůměrnými platy.
Statistici také upozorňují, že mzdy jsou spočítány podle sídel podniků, a publikovaná čísla tak přesně neodrážejí mzdovou úroveň v daném regionu. Do čísel tak například nejsou započítány nadprůměrné mzdy zhruba 5000 lidí ze závodů Škody Auto v Kvasinách a Vrchlabí, protože spadají podle sídla automobilky v Mladé Boleslavi do statistiky středních Čech.
Statistici loni v kraji evidovali celkem 130 podniků s více než 100 lidmi. Pracovalo v nich 37.065 lidí, tedy meziročně o 5,5 procenta méně.
Malé platy v hradeckém kraji do jisté míry vyvažuje nižší nezaměstnanost. Letos v únoru byl podíl lidí bez práce v kraji 8,2 procenta proti celostátní hodnotě 9,6 procenta. V mezikrajském porovnání měl hradecký kraj spolu s Plzeňským krajem třetí až čtvrtou nejnižší nezaměstnanost. Nižší nezaměstnanost byla jen v Praze a Středočeském kraji.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
