Výsledkem mnohdy příliš opatrného a někdy i nedostatečně odborného postupu stavebních úřadů v případech černých staveb jsou zdlouhavá správní jednání o jejich osudu, které trvají léta. Některé černé stavby jsou přitom využívány nezákonně.
O vysokém počtu černých a problémových staveb svědčí i údaj zjištěný kanceláří ombudsmana v roce 2009. Tehdy se odhadovalo, že pokud by měly být odstraněny všechny černé stavby v republice a vykonány stavební zásahy, které podle zákona úřady požadují, muselo by se proinvestovat přibližně 1,3 miliardy korun.
Je nutné nejen zvyšovat odbornost pracovníků stavebních úřadů, jejichž nekvalifikovaná rozhodnutí prodlužují správní řízení, ale také vést tyto úředníky k tomu, aby se nebáli v případě potřeby tvrdě zakročit, uvedla Seitlová.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
