Zemětřesení 11. března zastavilo výrobu firem, protože poničilo závody dodavatelů a elektrárny. Neštěstí na severovýchodě země pravděpodobně připravilo o životy nejméně 18.000 lidí.
Výrobce aut Subaru, společnost Fuji Heavy Industries, ve středu spustí výrobu autodílů pro zahraniční produkci a ve čtvrtek začne vyrábět náhradní komponenty. Odstávku výroby ve svých pěti japonských závodech ale prodloužila do čtvrtka.
Největší světová automobilka Toyota Motor obnovila část výroby minulý týden. Dnes se rozhoduje, kdy obnoví výrobu ve svých 11 japonských továrnách, řekla její mluvčí.
Honda Motor odložila znovuzahájení výroby do středy a ještě nerozhodla, zda ji obnoví ve dvou závodech na auta a v jednom na motorky, uvedl mluvčí podniku. Nissan Motor a Mitsubishi Motors spustily některé závody s využitím zásob komponentů. Budou ale moci pokračovat, jen dokud zásoby vydrží.
Automobilky se snaží najít alternativní dodavatele autodílů. Na postiženém severovýchodu Japonska sídlí hlavně terciální dodavatelé komponentů, napsala AP.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
