"V tuto chvíli probíhají jednání s ministerstvem financí a Asociací penzijních fondů o transformaci penzijních fondů, která by měla nastat ke konci příštího roku," řekl Pavel Jirák. Veškeré výhody a garance by na základě jednání měly zůstat zachovány. Jde například o každoroční garanci návratnosti vložených prostředků a státní příspěvek.
Jaká bude výše státního příspěvku všem, nebyl Jirák schopný sdělit. Jistý si nebyl ani u daňových výhod. "Daňové výhody nejsou potvrzené, mělo by proběhnout jednání ohledně představ daňové reformy," řekl.
Stávající penzijní fondy se podle něj na základě jednání a připravované legislativy transformují tak, že se oddělí majetek účastníků od majetku akcionářů penzijní společnosti. Ty potom budou spravovat transformované fondy a minimálně jeden profil účastnického fondu se státním příspěvkem.
Do transformovaných fondů, které budou tvořit třetí pilíř penzijního systému v ČR, budou po provedení reformy moci vstupovat i noví účastníci. Budou přitom mít stejné podmínky jako současní s výjimkou toho, že jim nebude garantována návratnost vložených prostředků.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
