"Nákup auta v jednom členském státě a jeho následné přemístění do jiného by neměly být složité," řekl eurokomisař pro průmysl a podnikání Antonio Tajani. Komise dnes zahájila konzultace jejichž výsledkem by mělo být určení hlavních problémových bodů, které je třeba změnit. Poté by komise měla přijít s návrhy na změny, které si odstranění administrativních bariér vyžádá.
"Našim cílem je šetřit spotřebitelům i obchodníkům, ale i národním registračním úřadům čas a peníze," dodal Tajani.
V současnosti čeká na zájemce o individuální dovoz ojetiny ze zahraničí několik nezbytných úkonů. Pokud si vozidlo dováží sám, musí si dopředu vybavit tzv. převozní registrační značku a automobil pojistit. Po dovezení do Česka musí automobil absolvovat na STK technickou a evidenční kontrolu a měření emisí. Podmínkou registrace na dopravním úřadě je tzv. typové schválení automobilu, zjednodušeně homologace vozu v členských státech EU. Pokud ji vůz nemá, platí pro jeho přihlášení limit stáří osm let.
Poplatky spojené s dovozem a přihlášením ojetého vozu se v součtu včetně převozních značek pohybují zhruba mezi 7000 a 10.000 Kč. Při přihlašování staršího vozu, který neplní alespoň emisní normu Euro 3, musí majitel navíc počítat s nutností zaplatit ekologický poplatek od 3000 do 10.000 Kč.
Zpráva převzata z ČTK.