"Po zpomalení růstu ve 2. polovině loňského roku, hospodářské oživení v EU znovu získává půdu pod nohama. Zatímco vývoz by měl znovu oživení podporovat, významnou měrou se na něm v letošním roce začne více podílet i domácí poptávka. Výsledkem bude více udržitelný růst," řekl novinářům eurokomisař pro hospodářské a měnové záležitosti Olli Rehn.
S hospodářským oživením ovšem začínají citelně růst i ceny spotřebního zboží. Inflace by měla letos dosáhnout na 2,5 procenta v celé evropské sedmadvacítce a na 2,2 procenta v zemích platících evropskou jednotnou měnou. Růst cen by se tak měl pohybovat nad takzvaným inflačním cílem Evropské centrální banky, který činí dvě procenta. Je tak velmi pravděpodobné, že ještě letos vzrostou úrokové sazby a odpoutají se od historicky nejnižších hodnot.
Hlavním "tahounem" unijní ekonomiky bude letos stejně jako v loňském roce Německo. Německá ekonomika loni rostla nejrychleji za posledních 20 let, přičemž HDP vzrostl o 3,6 procenta. Letos by si Německo mělo slušné byť citelné pomalejší tempo udržet, přičemž HDP má růst o 2,4 procenta. Francouzská ekonomika, která je druhá největší, by měla růst o 1,7 procenta.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
