Výčet argumentů proti rušení tratí je poměrně pestrý. Trať Královec - Žacléř chce zachovat místní firma, která ji chce využít pro přepravu materiálu pro rekultivaci uhelného dolu, a zájem má i Fakulta dopravní ČVUT, která na trati chce ověřovat své projekty.
I jinde se ozývaly firmy, kterým by rušení tratě zhatilo podnikatelské plány - třeba jako v případě jihomoravské tratě Čejč - Uhřice, po níž plánuje firma Moravské naftové doly opět přepravovat vytěženou ropu. Celkem sedm tratí chce aspoň zčásti zachovat dominantní nákladní dopravce ČD Cargo; řešením může být přeměna na vlečku.
Všech 11 správních řízení o zrušení trati je k dnešnímu dni přerušeno. V případě nevyužívané a zčásti už i rozkradené trati Kralovice u Rakovníka - Mladotice bylo přerušení vynucené jen doplněním formálních náležitostí, jinak se proti němu zatím nikdo neozval. Před zahájením řízení je dalších devět tratí. SŽDC se chce všech zbavit především kvůli úspoře nákladů.
O tři tratě projevila zájem společnost KŽC, která se zabývá provozem historických vlaků. "Pokud to bude nevyhnutelné, založíme sdružení, které by případně požádalo o odkup a provozování drážní dopravy," řekl ČTK jednatel společnosti Bohumil Augusta, který s případným rušením tratí nesouhlasí. Podle něj tam stále existuje poptávka po přepravě cestujících. Hned dva zájemci jsou i o rušený úsek trati z Mostu do Lovosic, kudy jezdí v létě turistické spoje a loni tam projelo i 54 nákladních vlaků.
Zpráva převzata z ČTK.