Růst se však týká pouze zájezdů do blízkých turistických destinací, jež lze absolvovat autobusem nebo vlastní dopravou, tedy hlavně Chorvatska, Slovinska a Itálie. Naopak počet prodaných leteckých zájezdů se meziročně opět propadl, a to o 15 procent. Kromě vyšší ceny prodej leteckých zájezdů negativně ovlivnily potíže v letecké dopravě způsobené popílkem po výbuchu islandské sopky a také nepokoje, které v době letní sezóny postihly Řecko.
Podle viceprezidenta asociace Tomio Okamury Češi na dovolených i v letošním roce šetřili, a proto je možné sledovat nárůst množství prodeje lacinějších dovolených. Při započítání poklesu tržeb za letecké zájezdy a nižší ceny zájezdů prostřednictvím pozemní dopravy neměl nárůst počtu prodaných zájezdů výrazný vliv na růst tržeb cestovních kanceláří. Ty zůstaly přibližně stejné jako loňský rok.
Zhruba polovina všech dovolených, které čeští turisté podniknou, nakupují podle statistik AČCKA prostřednictvím cestovních kanceláří.
Stoupá i množství zájezdů, které Češi nakupují na internetu, který umožňuje zákazníkům snadnou orientaci v nabídkách a dokáže filtrovat zájezdy podle požadovaných kategorií, například podle ceny. Zhruba třicet procent zájezdů v letošním roce se tak prodalo přes internet, což je meziročně čtyřprocentní nárůst. Další zvýšení množství prodeje zájezdů přes internet je možné očekávat i v příštích letech, neboť v USA a západní Evropě se prodej prostřednictvím internetových portálů pohybuje okolo 40 procent z celkového množství prodaných zájezdů.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
