Na setkání byly slyšet zejména obavy českých zástupců firem, kterým se nelíbí například zamýšlená strategie, kdy by české silnice a dálnice stavěly čínské firmy. Dle předsedy Svazu podnikatelů ve stavebnictví, Václava Matyáše, zvládnou české firmy bez problémů pokrýt stavební kapacitu v objemu sto miliard ročně.
Stavební firmy se rovněž bojí o evropské dotace z důvodu nízkého počtu připravovaných projektů na rok 2013, kdy končí současné rozpočtové období. Obávají se rovněž problémového čerpání peněz v novém rozpočtovém období na roky 2014 až 2020.
Ministr dopravy Vít Bárta však na konferenci ujistil přítomné stavitele, že by s evropskými dotacemi neměl být problém. Poznamenal však také, že EU se v budoucnu chce spíše soustředit na investice do vědy a výzkumu než do dopravní infrastruktury.
Za prioritu samotného ministerstva pak Bárta považuje obchvaty obcí, nežli stavění nových silnic a dopravních koridorů.
Zpráva převzata z CEBRE.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
