Senát, který tuto změnu zákona o pozemních komunikacích dostane k závěrečnému schválení, by tak jejímu přijetí neměl nijak bránit. Schválení odkladu podporuje ČSSD, která bude mít v povolebním složení horní komory nadpoloviční většinu.
Odpůrci vinět argumentují hlavně tím, že systém je předražený. S tím nesouhlasí společnost Kapsch, která by měla být podle právního rozboru ministerstva dopravy jediným dodavatelem vinět. Podle senátorů je navrhovaný systém neúměrně nákladný. Stát by prý odkladem ročně ušetřil minimálně 1,4 miliardy korun. Také poslanci argumentovali tím, že zavedení vinět by připravilo stát o peníze, údajně až o 12 miliard korun za šest let. Podle expertů by to bylo devět až 11 miliard korun.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
