Proti tomuto návrhu se ale postavili zejména výzkumní pracovníci a MSP ze zemí, kde se tyto jazyky nepoužívají. Společnosti ze zemí, kde se tyto tři jazyky používají, by podle nich měly výhodu. Na druhou stranu se všechny zainteresované strany shodují, že současný systém, kdy je pokryto všech 23 jazyků, je příliš nákladný.
Kritici společného patentu také argumentují tím, že většina firem registruje své patenty pouze na národních trzích a pouze zlomek společností usiluje o celoevropskou působnost. Proti zavedení trojjazyčného systému se nejvíce ozývají Itálie a Španělsko. Itálie varovala, že by mohla použít své právo veta, Španělé zase navrhují, aby se patent registroval v angličtině a druhý jazyk by si společnosti mohly vybrat.
Belgické předsednictví usiluje o uzavření této problematiky do konce svého mandátu. Rada pro konkurenceschopnost se tak znovu sejde v listopadu.
Zpráva převzata z CEBRE.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
