Celkové marže dopravců se podle ředitele české pobočky DKV Ondřeje Pavlíka pohybují v jednotkách procent a zhruba desetiprocentní úspora při tankování biodieselu je pro ně významná. Směsná nafta je složena obvykle ze 69 procent klasické motorové nafty a 31 procent methylesteru řepkového oleje, který je v rámci celoevropské podpory paliv z obnovitelných zdrojů osvobozen od spotřební daně.
Na zdražování nafty kvůli vyššímu zdanění dosud dopravci reagovali spíše přesunem tankování do levnějšího zahraničí. Podle statistik DKV se od začátku roku přesunula za hranice čtvrtina objemů tankování z ČR. Pro návrat dopravců k českým pumpám by nafta podle Felixe měla zlevnit zhruba o 2,50 Kč.
Favority českých dopravců jsou zejména Slovensko, kde je nafta o desetinu levnější, dále Polsko a Rakousko, kde jsou ceny v průměru ještě níže. Nejlevnější pohonné hmoty nabízejí čerpací stanice v Polsku, u nichž dopravci zaplatí za litr nafty o 15 až 16 procent méně.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
