Při úvahách, jak pomoci obyvatelům sužovaným kvůli nedostavěné infrastruktuře kamionovou dopravou, je jako řešení zvažována možnost zvýšení mýtného. To bohužel občanům postižených obcí nijak nepomůže, protože pro přepravu zboží chybí jiná alternativa (i v regionech navštívených ministrem jako je D8 a Třinecko). Mnohaleté snahy evropských zemí převést nákladní silniční dopravu na železnici se i přes obrovské finanční náklady nesetkávají s úspěchem a podíl železnice na přepravních výkonech neustále klesá směrem k 10 procentům. Dle studií renomovaných zahraničních institucí by i případné zvýšení mýta na hranici 1 euro/km přineslo přesun pouhého 1,22 % dopravy ze silnice na železnici, ovšem za cenu zvýšení inflace a obrovských ekonomických ztrát.
Při plnění současných požadavků výroby a obchodu na logistické služby nelze roli silniční nákladní dopravy ničím nahradit. Její případná penalizace dalším zvyšováním poplatků by vedla pouze k navýšení nákladů výrobců a potažmo i konečných cen pro spotřebitele a k snížení konkurenceschopnosti celého národního hospodářství.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
