„Současná reklama pracuje se stejnými prostředky jako před sedmdesáti lety. Ve třicátých letech, kdy se v Československu projevila hospodářská krize, reklamy stavěly svá sdělení na úspoře ceny, šetření rodinného rozpočtu a také na tradici českých výrobků. Poprvé se také v tištěné reklamě objevila forma, kde se zákazník dozvídá cenové rozpětí výrobků, tedy že daný produkt je možné si vybrat podle ceny,“ sděluje výsledky svého výzkumu odbornice na dějiny české reklamy Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com.
S počátkem hospodářské krize v Československu se do reklamy dostává způsob uvození ceny tak, jak je využíván dnes. „Reklamy začaly pracovat s velmi silným slovem jen a již za. Toto uvedení ceny, která má být pro potencionálního zákazníka tou nejlepší a má ho přimět výrobek za tak dobrou cenu koupit, se opět začalo masivně používat v souvislosti s ekonomickou krizí,“ uvádí Eva Fruhwirtová.
Reklama odráží situaci ve společnosti, včetně ekonomické krize
„Například reklama na Oetkerův puding z roku 1938 přímo říká, že peněz k hospodaření je málo a musí se šetřit. Reklamní text apeluje na ženu, nazývá ji moudrou hospodyňkou, která díky Oetkerovu pudingu připraví výživný a vydatný puding a zároveň ušetří,“ popisuje Fruhwirtová. Současné reklamy na supermarkety a různé potraviny i další výrobky oslovují zákazníky stejně – u nás ušetříte a kvalitně nakoupíte.
Dalším pojítkem mezi reklamou v hospodářských krizích je apel na české výrobky a české výrobce. Podstata vychází z ekonomické představy, že koupí českých výrobků podpoří zákazníci českou ekonomiku a peníze zůstanou v oběhu v tuzemsku.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
