Zatímco v roce 1998 hypermarkety preferovala pouhá čtyři procenta českých zákazníků, tak v roce 2000 jich už byla pětina. Preference hypermarketů rostly i v následujících letech, naopak obliba supermarketů klesala. V závěru loňského roku hypermarkety preferovalo 40 procent a supermarkety 17 procent českých zákazníků. Preference diskontních prodejen činily 24 procent a v případě malých samoobsluhy a pultových prodejen 15 procent.
Některé supermarketové řetězce neustály tvrdý konkurenční boj s hypermarkety a diskontními prodejnami a kvůli velkým ztrátám odešly z Česka. Tuzemský trh opustily například společnosti Delvita či Edeka, které provozovaly pouze supermarkety. Společnost Ahold pak loni zavřela 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
