Vývoj stavebnictví v letošním roce podle prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václava Matyáše ovlivňuje nedostatek zakázek a z toho plynoucí omezení finančních prostředků na investice. "Od toho se odvíjí ekonomické důsledky pro firmy, propouštění pracovníků, mnohdy i rozpad firem a jejich odchod z trhu práce," uvedl v anketě CEEC Research šéf svazu.
Hlavní aktuální riziko vidí oslovené firmy v omezování veřejných investic. "Bez větší podpory investic do dopravní infrastruktury ze strany státu dojde v příštích letech k významnému zpomalení současného tempa výstavby, což bude mít výrazný vliv i na zaměstnanost lidí v tomto oboru," uvedl obchodní ředitel společnosti Eurovia CS Zdeněk Synáček.
"Dopad bude tvrdý a domnívám se, že bude pokračovat minimálně ještě v roce 2011-2012 a bude reálně znamenat ukončení činnosti přinejmenším 20 procent firem z tohoto sektoru," soudí generální ředitel OHL ŽS Michal Štefl. Výrazné změny očekává ve stavebnictví kvůli krizi také například generální ředitel společnosti PSJ František Vaculík.
Místopředseda představenstva stavební společnosti CGM Czech Martin Kouřil vidí ale v aktuální krizi také klady. "Krize pomáhá trh očistit o firmy, které nestaví na kvalitě a tradici, ale prostě se jen donedávna vezly na vysoké poptávce a boomu," řekl.
Ředitel strategie největší stavební společnosti v Česku Skanska Vladimír Myšička se domnívá, že řešením současné situace může být nastartování projektů PPP, tedy projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru. "Je nejvyšší čas uvést do života projekty PPP v dopravní infrastruktuře," uvedl v anketě.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
