Problém se týká vozů Lexus a dalších modelů. Potíže s kvalitou vozů tak v největším světovém výrobci aut přetrvávají. Nedávno firma svolávala k opravě miliony aut kvůli riziku jejich samovolného zrychlování a dalším defektům.
Příčinou potíží s motory jsou defektní pružiny ventilů, které můžou za provozu zastavit motor, uvedl mluvčí automobilky. Šéf značky Lexus Mark Templin uvedl, že závada vznikla při výrobě použitím špatného materiálu.
Z 270.000 problémových aut jich podnik zhruba 180.000 prodal v zahraničí a zbytek v Japonsku. Vedle sedmi modelů sedanu Lexus se problém týká i modelu Crown. Podle japonského tisku může akce přijít Toyotu na 20 miliard jenů (4,7 miliardy Kč), to ale výrobce nekomentoval.
Podnik uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné motory kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
