Po lednovém zavedení mýtného u vozů od 3,5 tuny se řada dopravců ve snaze získat zakázky rozhodla zahrnout nové mýtné do svých nákladů. V únoru stát navíc zvýšil sazby mýtného na páteční jízdy. S postupným zotavováním ekonomiky a růstem poptávky se bude snižovat tlak na přepravce nést tyto externí náklady a částečně je přenesou na zasilatele.
Na zdražování přeprav má vliv také menší konkurence na trhu způsobená krachem řady menších společností. "Ještě na začátku roku byli přepravci rádi za každou zásilku a často nabízeli své služby pod nákladovými cenami. Díky tomu, že ubylo konkurence a s ní také přepravních kapacit, si nyní mohou přepravci trochu více vybírat a ceny služeb se začínají zvedat ode dna," uvedl produktový manažer pozemních přeprav DB Schenker Jan Lacina.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
