Zástupci automobilky uvedli, že závod ve městě Tchien-ťin poblíž Pekingu zastavil výrobu už v pátek odpoledne a zatím není jasné, zda bude výroba v pondělí obnovena. V továrně jsou tři montážní linky, jejichž roční výrobní kapacita dosahuje 420.000 vozů.
Nespokojenost s nízkými platy se v Číně šíří skupinou až 130 milionů dělníků, kteří většinou pocházejí z chudých vnitrozemních oblastí a za prací jezdí do průmyslových center mnohdy vzdálených až stovky kilometrů. Jejich nároky patrně ještě více prodraží výrobu v Číně, neboť zvyšují cenu práce.
Čína, které se přezdívá dílna světa, se díky hospodářskému rozmachu mění a postupně se orientuje na domácí spotřebu. Z dílny světa se tak stává trh světa a už teď je vidět, že v některých oblastech je nedostatek pracovních sil. Migranti z chudých oblastí toho patrně budou chtít využít a řeknou si o mnohem více peněz, než měli ještě nedávno.
Zpráva převzata z ČTK.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
