Belgické předsednictví se v Radě EU chce zaměřit na 5 hlavních směrů:
- 1. socio—ekonomická oblast — problematika udržitelného rozvoje (východiska z krize a návrat k ekonomickému růstu);
- 2. sociální oblast — sociální koheze — boj proti chudobě a sociálnímu vyloučení;
- 3. environmentální oblast — hospodářství a snižování emisí CO2;
- 4. prohloubení spolupráce v evropském prostoru práva, bezpečnosti a svobody — oblast vnitřních záležitostí, azylu a imigrace (Stockholmský program);
- 5. oblast vnějších záležitostí — EU jako vlivný aktér ve světě a efektivní politika ve vnějších vztazích.
Shrnutí programu belgického předsednictví ve francouzštině.
Dále program klade důraz na tyto specifické otázky, které se vztahují k:
- dohledu nad finančním sektorem;
- vlajkové iniciativě Strategie Evropa 2020, která je věnována otázce výzkumu, vývoje a inovací;
- znovuoživení vnitřního trhu (reakce na Montiho zprávu);
- zeleným pracovním místům, otázce zajišťování pracovních míst pro seniory, boji proti všem formám diskriminace, problematice flexikurity;
- dohodě o evropském patentu;
- farmaceutickému balíčku;
- eurovinětě;
- jednotné žádosti o povolení k pobytu a o pracovní povolení;
- evropské občanské iniciativě;
- uvedení do chodu Evropské služby pro vnější činnost.
Společný program španělského, belgického a maďarského předsednictví naleznete: zde.
Budoucí webová stránka belgického předsednictví: http://www.eutrio.be/.
Forum Belgium Presidency: http://forum2010.belgium.be/en.
Budoucí vývoj:
- Belgické předsednictví v Radě EU bude oficiálně zahájeno 1. července 2010.
- 2. července proběhne setkání belgické vlády s Evropskou komisí.
Zpráva převzata z Ministerstva průmyslu a obchodu.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
