Ty mají od příštího roku nahradit dosavadní papírové dálniční známky. Na tiskové konferenci ČSSD to prohlásil její místopředseda Bohuslav Sobotka. Současně vyzval ostatní parlamentní politické strany k tomu, aby tento návrh podpořily ve zrychleném řízení.
Posudky odborníků podle něj dokazují, že stát by mohl zavedením tohoto projektu přijít za prvních šest let životnosti systému o devět až 11 miliard korun. Roční náklady na provoz elektronických vinět by se pak měly pohybovat kolem 1,6 miliardy korun, a to bez započtení nákladů na samotné spuštění systému. Stát by pak kvůli vinětám přicházel o 1,4 miliardy korun ročně.
Poslanci už o zrušení vinět letos jednali. Skupina poslanců z kontrolního výboru sněmovny předložila návrh na jejich zrušení, sněmovna ale jejich návrh neschválila. Pro zachování vinět a proti návrhu na jejich zrušení hlasovalo 70 poslanců, hlavně poslanci ODS spolu s částí komunistů. Přidali se k nim i poslanci TOP 09 Vlasta Parkanová, Jan Husák a Miroslav Kalousek. Pro zrušení vinět byla hlavně sociální demokracie.
Zavedení vinět schválila sněmovna loni v červnu, ačkoli její hospodářský výbor doporučil tento návrh z novely vyřadit. Senát je také navrhl vyřadit, ale poslanci ho přehlasovali.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
