Z teritoriálního hlediska náš vývoz táhly tradiční evropské trhy, zejména Německo. Jistě příznivou zprávou je zvýšení exportu do rozvojových ekonomik. Výrazně vyskočil export do Ruska, nehledě na přetrvávající ekonomické potíže této země, a také do Číny.
Nehledě na to, že tuzemští exportéři postupně nabírají dech, očekávají od nové vlády výraznou podporu v proexportní politice. Jak potvrdilo dubnové šetření Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 1600 členskými firmami, zhruba polovina z nich přikládá proexportní politice českého státu klíčový význam. Další takřka čtvrtina respondentů hodnotí tuto důležitost jako průměrnou. Zbývající část firem hovoří o malé důležitosti, což lze vysvětlit i tím, že jde o velké nadnárodní společnosti či naopak o menší subjekty, které nejsou zaměřené na cizí teritoria.
Zaměstnavatelé zejména očekávají od Ministerstva průmyslu a dopravy ČR dokončení Exportní strategie 2011-2016, jejíž součástí je přijetí souboru speciálních opatření, podporujících podnikání a export zejména do zemí prioritního významu.
Jak potvrzuje dubnové šetření SP ČR, více jak dvě pětiny firem (42 %) jsou v letošním roce výrazněji aktivní při hledání nových trhů a třetina firem (32 %) avizuje posílení svých marketingových aktivit, a to i v zahraničí.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
