Dálnice v Rakousku plánuje, staví a spravuje státní firma Asfinag. Nyní začala kvůli vládním plánům úspor projekt přehodnocovat. Rozhodnutí o jeho pokračování by mělo padnout do podzimu. Od počátku roku vede dálnice A5 z Vídně do Schricku. Zbývajících 33,5 kilometru do Mikulova mělo být podle plánů uvedeno do provozu v roce 2014.
Úsek má navázat na rychlostní silnici R52 na české straně, kolem její výstavby se ale vedou spory. Loni v listopadu územní plán Břeclavska, který počítal s touto kontroverzní trasou, zrušil Nejvyšší správní soud.
Nemá smysl stavět A5 k hranici se čtyřmi jízdními pruhy, když napojení za hranicí zůstane jen s jedním pruhem v každém směru, uvedl podle deníku Die Presse šéf společnosti Asfinag Alois Schedl. Podle deníku své zdůvodnění podepřel právě rozhodnutím českého soudu.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
