Za 1. čtvrtletí klesl objem tankování u českých čerpacích stanic o téměř 20 procent. Vyplývá to ze statistiky společnosti DKV Euro Service, která provozuje karetní systém pro čerpání pohonných hmot.
"Potvrdila se tak naše prognóza z počátku roku, že dopravci budou nárůst nákladů v důsledku zvýšení DPH a spotřební daně u pohonných hmot řešit logicky - přesunem tankování do zemí, kde je nafta výrazně levnější než v ČR," uvedl výkonný ředitel české pobočky DKV Ondřej Pavlík.
Cena nafty v ČR vzrostla od začátku roku v důsledku zvýšení DPH a spotřební daně ale i růstu cen ropy na světových trzích o 14,8 procenta.
Největší zájem o tankování projevili tuzemští dopravci na Slovensku, které se po poměrně výrazném snížení spotřební daně stalo z tohoto hlediska atraktivní zemí a zaznamenalo nárůst o 130 procent. Na Slovensku je průměrná cena nafty nižší proti Česku o sedm procent, ve Španělsku o osm procent, v Polsku o téměř 11 procent a v Lucembursku o 14 procent.
Trend přesunu tankování bude podle analýz DKV nadále pokračovat. Potvrzuje to i anketa, kterou DKV uspořádala mezi svými zákazníky. Vyplývá z ní, že až 78 procent dopravců plánuje nebo již začalo tankovat v zahraničí. Náklady na pohonné hmoty podle Pavlíka tvoří až 35 procent provozních nákladů dopravců a jakákoliv úspora v tomto směru má tedy pro dopravce za současné obtížné ekonomické situace mimořádný význam.
Silniční doprava se letos pomalu dostává z dopadů krize. Podle výběru mýtného letos kamiony nad 12 tun po českých dálnicích přepravily do března o šest procent více než loni.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
