Brno - hlavní město veletrhů

13.10.2005 | , Finance.cz
FIRMY


Messe Düsseldorf, majoritní vlastník společnosti Veletrhy Brno, si při vstupu stanovil jasnou strategii - Veletrhy Brno budou jedničkou výstavnictví ve střední Evropě. A společně s městem Brnem tuto strategii začíná naplňovat...

Již ve dvacátých letech minulého století byla v Brně založena tradice výstavnictví a první brněnský mezinárodní veletr se uskutečnil v roce 1959. V Evropě tak vznikl dodnes ojedinělý veletržní areál, jehož kvality nabízených služeb jsou plně srovnatelné s mezinárodními standardy. Majoritním vlastníkem společnosti Veletrhy Brno je od června 1998 německá veletržní správa Messe Düsseldorf. Za podpory tohoto silného partnera jsou brněnské veletrhy propagovány prostřednictvím sítě s 65 zastoupeními ve 107 zemích světa.

Strategie Messe Düsseldorf
Základním dlouhodobým strategickým cílem Messe Düsseldorf je učinit ze společnosti Veletrhy Brno jedničku výstavnictví ve střední Evropě. Mezi daší cíle patří především internacionalizace veletrhů neboli export úspěšných a osvědčených veletržních akcí do celého světa, zvýšení kvality brněnské veletržní infrastruktury, synergie mezi Messe Düsseldorf a Veletrhy Brno, spolupráce s městem Brno (podpora businessu v regionu), apod. "V podnikatelské politice jde především o navázání na osvědčenou cestu další profilace veletržních témat v Brně, a tím dalšího rozvoje této veletržní lokality jak v národním, tak i mezinárodním měřítku pro region střední a východní Evropy. K tomu patří i stálé úvahy o nových veletržních tématech a samožřejmě i neustávající úkol průběžného přizpůsobování výstaviště moderním požadavkům," uvedl Herberg Vogt, nový předseda představenstva Veletrhy Brno.

Veletrhy Brno
Během svého působení si brněnské veletrhy vybudovali jednu z předních pozic jak doma, tak i v zahraničí. Například při porovnání jednotlivých firem podle podílu na výstavním trhu ČR v roce 2004 (auditovaný 62,3 %; mezinárodní 82,5 %) se společnost Veletrhy Brno umístila na prvním místě. S podílem 30, 9 % je však BVV leadrem i na výstavním trhu střední Evropy. "Ve společnosti Veletrhy Brno se u všech důležitých veletržních témat pracuje na dalším zviditelnění mezinárodně známého jména společnosti pro jeho ještě lepší možné využití pro brněnské veletrhy. Zde se již osvědčila dosavadní spolupráce s mezinárodní sítí společnosti Messe Düsseldorf s jejími 65 zastoupeními v zahraničí, respektive 9 mezinárodními dceřinými společnostmi pro 107 zemí, aby se touto cestou oslovilo ještě více zahraničních vystavovatelů a návštěvníků k účasti na veletrzích v Brně," dodal Vogt. Pro bližší představu jsme pro vás níže připravili přehled nejdůležitějších veletržních akcí, které Veletrhy Brno pravidelně pořádají.

Technika, strojírenství, doprava

  • Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV)
  • Mezinárodní veletrh obráběcích a tvářecích strojů (IMT)
  • Mezinárodní veletrh dopravy a logistiky (Transport a Logistika)
  • Mezinárodní veletrh obalového, papírenského a tiskařského průmyslu (Embax Print)
  • Mezinárodní veletrh osobních automobilů (AUTOSALON)
  • Mezinárodní veletrh užitkových automobilů, dílů, příslušenství a servisní techniky (AUTOTEC)
  • Mezinárodní veletrh slévárenské techniky (FOND-EX)
  • Mezinárodní veletrh svařovací techniky (WELDING)
  • Mezinárodní veletrh technologií pro povrchové úpravy (FINTECH)
  • Mezinárodní veletrh plastů, pryže a kompozitú (PLASTEX)
  • Mezinárodní veletrh strojů, nástrojů, zařízení a materiálů pro dřevozpracující průmysl (WOOD-TEC)

Informační a komunikační technologie, bezpečnost, vzdělávání

  • Mezinárodní veletrh informačních a komunikačních technologií (INVEX)
  • Mezinárodní veletrh spotřební elektroniky a digitální zábavy (DIGITEX)
  • Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky (IDET)
  • Mezinárodní veletrh prostředků osobní ochrany, bezpečnosti práce a pracovního prostředí (INTERPROTEC)
  • Mezinárodní veletrh bezpečnostní techniky a služeb (ISET)
  • Mezinárodní veletrh požární techniky (PYROS)
  • Mezinárodní specializovaný veletrh - škola, vzdělávání, vybavení (SCHOLA NOVA - PRAHA)

Zemědělství, potravinářství, lesnictví

  • Mezinárodní potravinářský veletrh (SALIMA)
  • Mezinárodní vinařský veletrh (VINEX)
  • Mezinárodní veletrh mlynářství, pekařství a cukrářství (MBK)
  • Mezinárodní veletrh zařízení pro obchod, hotely a veřejné stravování (INTECO)
  • Mezinárodní veletrh gastronomie, hotelových služeb a veřejného stravování (G + H)
  • Mezinárodní veterinární veletrh (ANIMAL VETEX)
  • Mezinárodní veletrh zemědělské techniky (TECHAGRO)
  • Mezinárodní lesnický a myslivecký veletrh (SILVA REGINA)

Móda, obuv

  • Mezinárodní veletrh módy (STYL)
  • Mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží (KABO)

Stavebnictví, interiér, komunální sektor

  • Mezinárodní stavební veletrh (IBF)
  • Mezinárodní veletrh technických zařízení budov (SHK BRNO)
  • Fórum investičních příležitostí, Technologie a zařízení pro města a obce (URBIS)
  • Vzorkovna stavebních materiálů - Centrum vzorových domů (EDEN 3000)
  • Mezinárodní veletrh techniky pro tvorbu a ochranu životního prostředí (ENVIBRNO)
  • Mezinárodní veletrh elektroinstalací a osvětlovací techniky (ELEKTRO)
  • Mezinárodní veletrh bydlení (MOBITEX)
  • Mezinárodní veletrh potřeb pro dítě (PRODÍTĚ)
  • Mezinárodní veletrh pohřebnictví (VENIA)

Zdravotnictví

  • Mezinárodní veletrh zdravotnické techniky, rehabilitace a zdraví (HOSPIMedica)
  • Mezinárodní veletrh oční optiky a oftalmologie (OPTA)

Cestování, volný čas

  • Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu (GO)
  • Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech (REGIONTOUR)
  • Mezinárodní výstava lodí a vodních aportů (boat Brno)
  • Mezinárodní výstava karavanů a obytných automobilů (Caravaning Brno)
  • Mezinárodní sportovní veletrh (SPORT Life)
  • Vánoční trhy
  • Mezinárodní výstava chovatelských a jezdeckých potřeb (PROPET)
  • Mezinárodní výstava rybářských potřeb (RYBAŘENÍ)

S cílem těsnějšího spojení brněnských veletrhů a města Brna a z důvodu posílení role Veletrhů Brno jako stabilního leadera výstavnictví byla od 1.10.2005 spuštěna propagační kampaň. Jako hlavní sdělení kampaně byl zvolen název "Brno - hlavní město veletrhů".

Veletrhy podporují region
Mezi aktivity, které brněnské veletrhy podporují, patří především kultura, sport a sociální sféra. Konkrétně jsou to různé hudební festivaly, nadace Vily Tugendhat, městské divadlo Brno, podpora brněnského hokeje a basketbalových týmů, sportovní aktivity pro širokou veřejnost, hospici, ZOO Brno, podpora nemocnic, apod. Veletrhy také podporují brněnskou infrastrukturu, především vybudování křižovatky Bauerova, pisárecký tunel a rozvoj letiště Brno-Tuřany. Celková hodnota této podpory ročně činí zhruba 11 milionů korun.

 
Zdroj: Messe Düsseldorf, Veletrhy Brno

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY