Čtyři kroky k perfektnímu B2B webu

09.12.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Co by měly obsahovat webové stránky firmy zaměřené na B2B, aby přinesly správnou odezvu návštěvníků - potenciálních zákazníků? Jak mají vypadat a co na nich nesmí chybět, aby splnily dobře svůj účel?

Vytvořit perfektní web pro mezifiremní prodeje není jednoduché. Vyžaduje to znalost chování zákazníků na B2B trhu, jejich preference a zvyklosti při používání webu. Při návrhu se můžete držet těchto čtyřech doporučení:

Jasně definujte cíl webu a stále měřte

Určete si jasně, co od webu očekáváte, a stanovte metriky, pomocí kterých to budete měřit. Popište, jaká reakce by měla přijít od návštěvníků vašich stránek, a udělejte vše pro to, abyste je k této reakci přivedli. Cíl může být různý, například to, aby kontaktovali vaše obchodní oddělení pro nabídku či vás zařadili do své příští elektronické aukce. Každopádně všechny texty, grafické prvky, logika stránek, to vše by mělo být v souladu tak, aby to jednoduše navedlo návštěvníky na cestu, na jejímž konci bude reakce, kterou si přejete.
Chování návštěvníků na vašich stránkách stále sledujte, měřte a vyhodnocujte. Poté můžete web upravovat tak dlouho, dokud nebude plnit vaše očekávání a stanovené metriky.

Navrhněte graficky jednoduchý web, obvyklý pro vaše odvětví

Pro většinu B2B společností platí, že v jednoduchosti je síla. Nemějte přehnaně kreativní návrh, který by odváděl pozornost od důležitých informací. Uživatelé nečekají krásné flashové animace, ale to, že dostanou rychle a jednoduše ty nejdůležitější informace, které potřebují. Barvy a grafické prvky by měly být obvyklé pro vaše odvětví.

Zaměřte se na řešení problémů, ne na výrobky

Zaměření většiny firem v B2B svádí k tomu, aby se chlubili svými produkty, jejich kvalitami a užitnými vlastnostmi. Webové stránky pak vypadají často jako katalog zboží. Spousta návštěvníků ale nemusí mít povědomí, k čemu vaše výrobky či služby slouží a jak jim mohou být prospěšné. Proto místo prostého výčtu výrobků zveřejněte raději případové studie, příklady použití, zkušenosti vašich zákazníků apod.

SEO je důležité, ale nebuďte jeho otrokem

Při tvorbě textů je samozřejmě dobré myslet na SEO a tedy na klíčová slova. Na druhou stranu by měly být texty čtivé a měl by návštěvníky zaujmout. Určete si rozumný počet nejdůležitějších klíčových slov (3-5) a ty zopakujte aspoň dvakrát na každé stránce. Pokud budou všechny vaše texty stručné a k věci, týkat se vašeho podnikání, pak budou dobré také pro vyhledávače.

Vše je o tom, znát dobře návštěvníky vašeho webu a potenciální zákazníky. Vžijte se do jejich myšlení, využijte své zkušenosti a navrhněte web tak, aby plnil vaše cíle.


Autor článku působí jako specialista na internetový marketing ve společnosti MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Autor článku

Richard Kafoněk  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT