Mobilní marketing ještě neřekl své poslední slovo

11.03.2011 | , Finance.cz
FIRMY


Zájem o SMS služby roste meziročně o 16 %. Navíc se očekává, že jeho podíl na trhu marketingových komunikací bude ještě stoupat.

SMS služby používají především firemní klienti, ale přibývá také těch, kteří využívají kvalitní a garantované SMS služby ke své osobní komunikaci. Jaké jsou moderní trendy a zajímavé informace z této oblasti?


SMS služba a e-shopy


Už jste si jistě zvykli na potvrzení objednávky formou SMS. Majitelé e-shopů využívají automatizované SMS služby také na upozornění vyzvednutí zboží na prodejně nebo kdy můžete zboží očekávat. V neposlední řadě majitelé e-shopů využívají hromadné SMS služby na velmi účinnou marketingovou komunikaci akčních nabídek, soutěží a nebo na rozesílání informací o náhlých a důležitých změnách v ceníku, otevírací době atd.

Diskotéky, kluby či kasina rozesílají pozvánky na speciální akce, DJs či turnaje, o kterých by se na poslední chvíli nikdo nedozvěděl. SMS jsou rozeslány během několika sekund kompetentním příjemcům, nemusí se nic složitě připravovat.

S SMS zprávami v této podobě se také můžete setkat, když nezaplatíte fakturu ve lhůtě splatnosti.


Placení formou SMS


Další rozšířenou formou využití je placení SMS zprávami (PR SMS). Platby SMS jsou oblíbené hlavně pro svoji jednoduchost, dostupnost a nenáročnost. Uživatel pouze pošle SMS v požadovaném tvaru na požadované číslo a to je vše. Platby SMS zprávami se využívají zejména u internetových projektů a při různých SMS soutěžích. Platebními SMS se potom dají kupovat různé produkty např. CD, DVD, předplatné, parkovné, jízdenky atd.  Čeští operátoři si u PR SMS nechávají zhruba 40% ceny, u platebních SMS to pak bývá 15 – 25%.


Veřejný sektor


Přibývá i měst, obcí, úřadů, které rozesílají informace s přidanou hodnotou pro příjemce, ale také školy, lékaři, lékárny, veterináři nebo různé fankluby či spolky přišli na chuť SMS službám.

U měst a obcí tyto služby velmi efektivně podporují klasický rozhlas, a tak v některých městech se mohou občané včas dozvědět o blížící se sněhové kalamitě, smogové situaci, záplavové pohotovosti, blížícím se blokovém čistění, svozu odpadu, dopravních uzavírkách, odstávkách vody či pynu, zasedání zastupitelů atd.


Situace na trhu


Zájem o SMS služby roste meziročně o 16 %. Navíc se očekává, že jeho podíl na trhu marketingových komunikací bude ještě stoupat. „V posledních měsících zaznamenáváme velký zájem o systémy hromadného rozesílání SMS zpráv,“ potvrzuje Ondřej Švrček ze společnosti Neogenia, která je jedním z největších dodavatelů systémů tohoto druhu na českém trhu.

A proč provozovatelé SMS služby využívají?

Mezi zásadní a hlavní přednosti patří velmi rychlá komunikace zpráv cílové skupině. Dle statistik je 94 % sdělení rozesílaných v rámci mobilního marketingu či komunikace přečteno a 23 % je přeposíláno dál přátelům. Drtivá většina sdělení je přečtena do 30ti minut od doručení zprávy. Tím je zajištěna aktuálnost sdělení.

Mobilní kampaň v průměru dosahuje 15 % responze (reakce spotřebitelů na propagační akci), což je přibližně třikrát více než v případě tradičních propagačních metod (direct mail nebo telemarketing). Mobilní marketing dále dle výzkumů pomáhá snižovat náklady na získání nového zákazníka o více než 20 %.


Budoucnost


Mobilní marketing podle všeho neřekl ještě své poslední slovo. Vše ale bude záležet na tom, jak si marketéři s mobilními kampaněmi poradí. Jisté však je, že v komunikaci 1to1 s cenami srovnatelnými s letáky a bez distribuční náročnosti je SMS marketing silným nástrojem.

Komentáře a statistiky poskytl Ondřej Švrček ze společnosti Neogenia, dodavatel SMS systémů.

Autor článku

Ondřej Švrček  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY