Jak předejít plánovaným sankcím finančních úřadů?

16.02.2011 | , SMART Companies
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


14.2.2011 Finanční úřady začaly v rámci daňových kontrol od ledna pokutovat firmy, které ignorují povinnost zveřejňovat údaje o svém hospodaření v obchodním rejstříku. Hříšníkům, kterých je u nás zhruba 236 tisíc, hrozí tučné pokuty. „Sankce finančních úřadů ve výši až tří procent majetku společnosti vyplývající z nedodržení informační povinnosti mohou některé firmy citelně zasáhnout. Pravda je, že firmy mají plnit své zákonné povinnosti. V případě, že je pro ně administrativně a časově náročné to řešit, zakládání do sbírky listin mohou mít jednoduše ošetřeny. Pokud nemá společnost kapacitu pro jejich řešení vlastními silami, levnou a účinnou variantou je tzv. statusový servis – externí správa společnosti,“ uvádí Petra Janáková ze společnosti SMART Companies, která se zabývá zakládáním, prodejem a následné správou společností po celém světě.

Každá společnosti musí dodržovat povinností vyplývající z mnoha platných zákonů, předpisů a interních předpisů samotné společnosti. Nedodržování uvedených předpisů, zejména obchodního zákoníku, s sebou nese nepříjemnosti včetně vysokých pokut a sankcí od obchodního rejstříku nebo finančního a živnostenského úřadu. Administrativně náročné procesy a kontrolu dodržování zákonných povinností mohou dnes firmy jednoduše přenechat odborníkům v této oblasti, ty v rámci služby statusový servis kompletně převezmou správu společnosti. Vzhledem k možným sankcím je to řešení elegantní a levné, řádově za několik tisíc korun ročně.

„Je pravdou, že v praxi některé firmy nedokládají dokumenty, z nichž je patrná jejich ekonomická situace (výnosy, zisk, náklady), účelně. Důvodem bývá většinou ochrana těchto dat před konkurencí. Je otázkou, zda tyto firmy vnímají pokutu skutečně jako postih. Z praxe mnohdy vyplývá, že ji chápou spíše jako „daň za soukromí“,“ doplňuje Petra Janáková.

Hlavní náplní statusového servisu je zejména dohled nad plněním požadavků vyplývajících ze zakladatelského dokumentu Společnosti, vnitřních předpisů Společnosti a z právních předpisů ČR týkajících se běžné činnosti obchodních společností, tj. především řádné a včasné svolávání valné hromady Společnosti, jmenování a odvolávání statutárního a kontrolního orgánu Společnosti, zakládání dokumentů do Sbírky listin, ohlašování změn ve Společnosti příslušným úřadům atd.

V rámci služby statusový servis společnost SMART Companies zajišťuje:

  • organizaci valných hromad
  • asistenci v řízení před rejstříkovým soudem
  • asistenci při statusových změnách ve společnosti
  • zastupování klienta při registraci k daním
  • správu agendy Střediska cenných papírů
  • vyřizování živnostenských listů a koncesí
  • zprostředkování překladů a soudně ověřených překladů, apostilace
  • zápisy z jednání orgánů společnosti
  • správa obsahu Sbírky listin

Autor článku

Tiskovka  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT