Loni se prodalo přes 3 000 ready-made společností

02.02.2011 | , Společnosti Online s.r.o.
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


2.1.2011 V ČR bylo loni prodáno přes 3 000 ready-made společností. V porovnání s předcházejícím obdobím jde o nárůst ve výši 17 procent. Největší zájem byl o ready-made společnosti s.r.o., ale výrazně stoupl i prodej evropských společností (SE). Subjekty specializované na prodej založených společností jich loni prodaly 2690. Vyplývá to z analýzy firmy Společnosti Online, která je lídrem na trhu v prodeji ready-made společností.

„Zájem o ready-made společnosti roste každým rokem. Zatímco v roce 2009 jich bylo založeno a prodáno okolo 2600, loni si jich podnikatelé koupili 3090. Z celkového počtu všech společností, které loni vznikly, byla každá osmá založena a následně prodána jako ready-made. Jde o největší podíl v historii tohoto oboru,“ uvádí Mária Ščamburová, obchodní ředitelka firmy Společnosti Online, které loni prodaly 358 společností s ručením omezeným, 107 akciových a 16 evropských společností.

Dlouhodobě je patrný stabilně rostoucí zájem o společnosti s ručením omezeným. „I přesto že je neustále prezentováno zjednodušování procesu při zakládání společností, zájem podnikatelů o získání ready-made společnosti bez běhání po úřadech, vyplňování formulářů a shánění razítek neustále roste. Jenom „eseróček“ bylo loni v ČR prodáno o 400 více,“ upozorňuje Ščamburová.

Vzrostl také zájem o ready-made evropské společnosti. Loni jich bylo založeno a jako ready-made prodáno 68. V případě akciových společností, kterých se loni prodalo 332, byla situace zhruba stejná jako v roce 2009.

Největší zájem o ready-made společnosti měli loni podle Ščamburové především existující podnikatelé. „Hospodářská nejistota podnikatele přiměla nakládat se svým majetkem obezřetněji. V době recese, kdy je riziko bankrotu výrazně vyšší, rozdělují podnikatelé svůj majetek do většího počtu společností specializovaných na jedinou činnost. Typickým požadavkem bývala především transformace z jediné firmy do skupiny společností založených za účelem vlastnění nemovitostí, výroby a obchodu. Díky diverzifikaci nehrozí, že podnikatel např. v případě bankrotu obchodní firmy přijde zároveň i o své nemovitosti. Velký zájem o ready-made společnosti měli ovšem také podnikatelé, kterým se naskytla příležitost zajímavé akvizice,“ říká obchodní ředitelka Společnosti Online Mária Ščamburová.

Ve studii Doing Business od Světové banky je na tom - v oblasti, která sleduje náročnost při zahájení podnikání - ČR v porovnání s ostatními zeměmi stále hůř. „Každým rokem se v žebříčku hodnocených zemí propadáme hlouběji a hlouběji. V loňském hodnocení Doing Business jsme v této kategorii spadli o zhruba 20 míst, letos o další tři. V současné době nám v kategorii zakládání společností patří 130. příčka. Z celkového počtu 183 hodnocených zemí to je naprosto katastrofální vizitka,“ je přesvědčena Mária Ščamburová.

Autor článku

Tiskovka