Skupina Home Credit potvrzuje oživení trhu se spotřebitelskými úvěry ve východní Evropě

31.08.2010 | , Home Credit
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


30.8. 2010 Společnosti, které nabízejí úvěrové a bankovní služby pod značkou Home Credit ve střední a východní Evropě a v jihovýchodní Asii, poskytly za prvních sedm měsíců tohoto roku úvěry téměř 2,9 milionům zákazníků. Celková výše těchto úvěrů dohromady dosáhla EUR 1,48 miliard (přibližně 36,7 miliard korun). Zatímco počet úvěrů meziročně narostl o 22 %, jistina dokonce o 44 %. Tento pozitivní vývoj jasně potvrzuje jak oživení trhu se spotřebitelskými úvěry, tak úspěch této původem české splátkové společnosti na rozvíjejících se trzích („emerging markets“).

“Ačkoliv nemůžeme tvrdit, že celosvětové ekonomické zpomalení je již za námi, pozorujeme téměř ve všech zemích, kde působíme, růst poptávky po úvěrech. S tím, jak se ekonomiky pozvolna stabilizují a nezaměstnanost klesá, nebo alespoň stagnuje, finanční instituce mají větší ochotu půjčovat, klienti zase nabývají sebedůvěry,” komentuje situaci Sonia Slavtcheva, finanční ředitelka skupiny Home Credit, a upřesňuje: “Nejvyšší dynamiku pozorujeme v Číně a Vietnamu, zemích, které byly zasaženy krizí nejméně. V Číně stále expandujeme do dalších provincií. V této zemi činil meziroční nárůst objemu nových úvěrů pod značkou Home Credit 230 %, ve Vietnamu 173 %. V Rusku, na našem největším trhu, jsme letos zatím poskytli o 52 % více úvěrů než vloni. Dobře se nám daří také v Bělorusku a Kazachstánu, kde se nárůsty pohybují kolem 45 %. Mírné zvýšení jsme rovněž zaznamenali v Česku a z hlediska počtu úvěrů i na Slovensku.”

V souvislosti s novou strategií skupiny Home Credit, která ve vybraných zemích kromě tradičního spotřebitelského financování nabízí i univerzální bankovní služby, se rapidně zvyšuje i suma přijatých vkladů obyvatel. Objem retailových depozit k 31. červenci 2010 meziročně vzrost o 149 % na EUR 494 milionů (přibližně 12,25 milidard korun). Vlajkovou lodí je v této oblasti Rusko, kde Home Credit and Finance Bank patří mezi vůbec nejziskovější retailové banky. Koncept retailového bankovnictví začala skupina Home Credit v současné době také rozvíjet například také v Bělorusku.

Mezi hlavní pilíře úspěchu Home Creditu patří jeho rozsáhlá distribuční síť. Celkem v 8 zemích nabízí své služby prostřednictvím 51 685 prodejních míst (tzv. „POS“), 223 poboček a 2890 pošt. Jeho největší síť se přitom nachází v Rusku (38 379 prodejních míst), největší meziroční nárůst distribučních míst zaznamenal v Číně (+293 %).

Autor článku

Tiskovka