Supermarkety po letech expanze ztrácejí pozici na českém trhu

02.08.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Supermarkety, které po roce 1989 byly společně s diskontními prodejnami prvními moderními obchodními formáty na tuzemském trhu a těšily se tehdy prudce rostoucí oblibě, v posledních letech kvůli nástupu hypermarketů výrazně ztrácejí pozici a jejich tržní podíl klesá. Lidé totiž při nákupech potravin utrácejí více peněz právě v hypermarketech a častěji chodí nakupovat také do diskontních prodejen.

Zatímco v roce 1998 hypermarkety preferovala pouhá čtyři procenta českých zákazníků, tak v roce 2000 jich už byla pětina. Preference hypermarketů rostly i v následujících letech, naopak obliba supermarketů klesala. V závěru loňského roku hypermarkety preferovalo 40 procent a supermarkety 17 procent českých zákazníků. Preference diskontních prodejen činily 24 procent a v případě malých samoobsluhy a pultových prodejen 15 procent.

Některé supermarketové řetězce neustály tvrdý konkurenční boj s hypermarkety a diskontními prodejnami a kvůli velkým ztrátám odešly z Česka. Tuzemský trh opustily například společnosti Delvita či Edeka, které provozovaly pouze supermarkety. Společnost Ahold pak loni zavřela 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova.

Zpráva převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT