Easyresearch: realizujte si vlastní výzkumy

02.08.2005 | , Finance.cz
FIRMY


Tento týden startuje internetová služba pro malé a střední firmy: Easyresearch. Jde o revoluční řešení dotazníkového šetření, které si díky jednoduchému ovládání realizuje firma sama.

S novou službou přichází společnost easyresearch.biz. Zajímavým způsobem se tak snaží vyplnit mezeru na trhu. Dnes sice není problém objednat si marketingový průzkum jakéhokoliv typu a lokace nebo produktového zaměření. Průzkum se pak realizuje telefonickým dotazováním, terénním šetřením, internetovými dotazníky nebo jakoukoliv jinou formou. Výsledky jsou pak zadavateli předány v předem zvolené formě a času. Problémy tohoto typu průzkumu jsou evidentní:

  • cena
  • čas
  • počet respondentů

Řešení realizované firmou easyresearch.biz odstraňuje všechny nedostatky klasických výzkumů. Především čas a cenu. Toto nové řešení umožňuje firmám snadno a rychle vytvářet profesionální on-line dotazníky, distribuovat je e-mailem nebo umísťovat na internetu a získávat přehledné, profesionálně zpracované výsledky potřebné pro fakty podložené rozhodování. "Službu ocení zejména malé a střední firmy z nejrůznějších oborů. Easyresearch.biz jim otevírá nové možnosti v oblastech řízení lidských zdrojů, řízení vztahů se zákazníky a v marketingu," řekl Petr Mára, managing partner společnosti Easyresearch.biz.

Součástí služby je knihovna výzkumů, která obsahuje předdefinované dotazníky na běžně řešené problémy z oblasti reklamy, marketingu a lidských zdrojů. Uživatelé tak namísto vytváření vlastních výzkumů mohou sáhnout po již hotové předloze. Zatím jsou zákazníkům k dispozici tyto dotazníky:

  • test názvů nové služby/výrobku
  • test návrhů obalu
  • hodnocení webových stránek
  • test spokojenosti zaměstnanců
  • vzájemné hodnocení zaměstnanců
  • výstupní dotazník pro odcházející zaměstnance.

Služba je placená, což by se na první pohled mohlo zdát jako její nevýhoda. Po jednoduché kalkulaci lze ale dojít k závěru, že je tomu přesně naopak. Ve srovnání s klasickými výzkumy realizovanými zavedenými agenturami se s cenou na jeden odevzdaný dotazník dostane zadavatel výzkumu podstatně níže. Easyresearch.biz nabízí na výběr 4 úrovně ročních licencí, které se liší počtem přijatých vyplněných dotazníků, neboli responsí. Responsí je míněn jeden přijatý vyplněný dotazník od respondenta dotazníku.

Základní roční licence stojí 14 900 Kč za 500 volných responsí, tedy 500 přijatých vyplněných dotazníků. „Díky absolutnímu využití informačních technologií a minimalizaci nákladů na lidskou práci nabízíme ceny výrazně nižší ve srovnání s cenami klasických metod výzkumu,“ uvedl Mára.

Jak easyresearch.biz funguje v praxi?

Na pondělní dopolední poradě dostal manažer lidských zdrojů firmy se 100 zaměstnanci za úkol zjistit jejich postoj k nově navrhovanému systému benefitů. Postup manažera bude následující:

  1. Manažer ve svém zabezpečeném uživatelském účtu vytvoří dotazník, případně upraví již hotový. Určí, do kdy bude dotazník zaměstnancům přístupný, přepne výzkum do režimu, kdy každý zaměstnanec bude moci hlasovat jen jednou.
  2. Easyresearch.biz vygeneruje unikátní webový odkaz na stránku s dotazníkem.
  3. Tento odkaz spolu s průvodním textem manažer rozešle e-mailem všem zaměstnancům ještě v pondělí odpoledne.
  4. Zaměstnanci anonymně vyplní dotazník.
  5. Během úterý může manažer sledovat průběžný stav hlasování (aktuální výsledky se generují automaticky).
  6. Ve středu dopoledne je výzkum uzavřen a zadavatel má okamžitě k dispozici automaticky zpracované finální výsledky ve formě hotových grafů nebo excelových tabulek se zdrojovými daty pro další práci.

Z příkladu je vidět, že celá akce probíhá uvnitř firmy. Zadavatel a tvůrce dotazníku (v našem případě manažer lidských zdrojů) měl za úkol zjistit názor lidí uvnitř mateřské firmy. Netiskl dotazníky, nežádal vlastní IT oddělení o tvorbu unikátní aplikace. Vše zvládl sám a celý proces tak zkrátil na dva dny práce (ve skutečnosti ne práce, ale spíše čekání na odpovědi). Stejný princip by se dal jistě využít i při zjišťování potřeb dodavatelů nebo odběratelů jakýchkoliv produktů nebo služeb. Jen mít o nich dobrý přehled nejlépe v podobě kvalitní mailové databáze.

Zajímavé je, že celá služba nemá v Česku obdobu. V zahraničí však fungují podobné služby již několik let. Obdobné zaměření má např. server www.grapevinesurveys.com.

Více informací o této jistě zajímavé metodě průzkumů (veřejných) mínění najdete na www.easyresearch.biz.

Autor článku

Pavel Nesejt  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY