Burger King a Tim Hortons vytvářejí světovou fastfoodovou trojku

26.08.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Miami/Toronto 26. srpna (ČTK) - Americký hamburgerový řetězec Burger King Worldwide se dohodl na převzetí největší kanadské sítě restaurací s rychlým občerstvením Tim Hortons, která se zaměřuje na prodej kávy a sladkého pečiva. Zaplatí za ni zhruba 11 miliard dolarů (232 miliard Kč), oznámily dnes firmy ve společném sdělení. Jejich spojením vznikne třetí největší světová skupina restaurací s rychlou obsluhou s tržbami kolem 23 miliard dolarů a zhruba 18.000 provozovnami ve stovce zemí světa.

Firmy už v neděli oznámily, že jednají o fúzi. Akcie obou společností díky tomu v pondělí vyskočily o takřka 20 procent. Investoři reagovali s nadšením na to, že nová firma bude mít sídlo v Kanadě, čímž Burger King ušetří při zahraniční expanzi na daních. Spojení je ale podle investorů velmi výhodné i ze strategického hlediska.

Burger King bude moci ve spojení s Tim Hortons lépe konkurovat společnosti McDonald's, která dominuje na trhu rychlých snídaní, a díky nižším daním bude mít lepší podmínky pro rozšiřování sítě v zahraničí. Pro Tim Hortons znamená spojení s Burger Kingem možnost výrazného rozšíření v USA a dalších zemích. Obě značky zůstanou v nové skupině oddělené.

Burger King s ústředím v Miami provozuje v 79 zemích světa přes 13.000 restaurací, naprostou většinou franšízových. Tim Hortons má 3588 restaurací v Kanadě, 859 v USA a 32 v zemích kolem Perského zálivu.

Burger King otevřel svou první restaurací v Miami v roce 1954. Na českém trhu působí od roku 2008, v současné době má v tuzemsku podle firemního webu 14 restaurací.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK