Diskontu Lidl, který patří také do německé maloobchodní skupiny Schwarz, vzrostly tržby ve stejném účetním období o pět procent na 24,7 miliardy korun. Firma zvýšila zisk z 1,19 na 1,52 miliardy korun. Vyplývá to z účetních závěrek společností.
Obrat Kauflandu dosáhl zatím nejvyšších hodnot na českém maloobchodním trhu. "Podle údajů, které máme k dispozici, se jedná o rekordní tržby jednotlivého maloobchodního řetězce," řekl ČTK šéfredaktor časopisu Zboží&Prodej Petr Hříbal, který sestavuje žebříček největších řetězců v ČR.
"Myslím, že ti největší rostou na úkor těch ostatních. I proto, že z pozice největších mají větší vyjednávací sílu, a mohou tak od dodavatelů dostat nižší ceny. Následně díky akčním nabídkám rostou objemy jejich tržeb," dodal Hříbal.
Kaufland je jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. V účetním období končícím v únoru 2013 provozoval 107 obchodů, otevřel čtyři nové. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 640 na 9801.
Společnosti Ahold, která v ČR provozuje supermarkety a hypermarkety Albert, v roce 2012 vzrostl zisk z 5,7 na 156 milionů korun. Tržby se téměř meziročně nezměnily a dosáhly 40,68 miliardy korun. Ahold v roce 2012 provozoval 226 supermarketů a 56 hypermarketů Albert. Počet zaměstnanců byl 10.104. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
"V rámci naší strategie se dlouhodobě zaměřujeme na využívání rychlých změn v chování zákazníků, nákupních trendů a vytváření příležitostí pro další rozvoj. Zaměřujeme se také na zlepšování své konkurenční pozice prostřednictvím snižování nákladů a celkovým zjednodušením svých procesů," uvedla k výsledkům mluvčí Aholdu Judita Urbánková.
Žebříček největších obchodníků v ČR vede Kaufland následovaný společnostmi Tesco Stores a Ahold CR. Vyplývá to z posledního přehledu vývoje obchodu v ČR společnosti Incoma GfK a časopisu Zboží&Prodej. Na dalších místech jsou Makro, Penny Market, Globus, Lidl a Billa. Do TOP 10 patří i SPAR ČOS a Geco. Pořadí v žebříčku je ale jen orientační, protože finanční roky řetězců v žebříčku se liší.
Podle výsledků studie Shopping monitor 2014 společnosti Incoma GfK nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl. Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí.
mdk rot