Co všechno musí obsahovat dobrý web?

13.02.2014 | , Finance.cz
FIREMNI FINANCE


Rozhodli jste se vytvořit webové stránky, které vám přivedou nové zákazníky? Pak na ně musíte umístit veškeré potřebné informace a zároveň být struční a srozumitelní. Jeden si skoro říká, že je to nemožné. Jak poskytnout návštěvníkovi veškeré důležité informace a zároveň jej nezahltit? A jak ho vůbec dostatečně zaujmout?

První, co návštěvník, který se proklikne na vaše stránky, uvidí, je hlavní stránka. Mnozí si s ní dokonce vystačí a své firmě vytvoří pouze jednostránkový web, který je ale i tak funkční. Jak na to? Zkuste se vžít do role člověka, který se s vaší firmou setkává poprvé. Co může očekávat? Pravděpodobně určitou profesionalitu a především jasné informace o vašem podnikání.

Bez dobrého grafického i textového obsahu se neobejdete

Ačkoliv to s vaším oborem absolutně nemusí souviset, zásadní je dobrý design. Pokud budou vaše stránky vypadat po designové stránce chaoticky, nepřehledně nebo dokonce odbytě, může si návštěvník začít myslet to samé i o celé vaší firmě.

Mimo samotný design jsou tu samozřejmě informace, pro které si uživatel přišel. Jak známo, uživatelé obsah navštívených stránek spíše „skenují“. Málokomu se chce číst sáhodlouhé příběhy o vaší firmě. Stručně, jasně a zároveň poutavě tedy sdělte návštěvníkovi základní informace. Kdo jste, co děláte, a především - co mu můžete nabídnout jiného (lepšího), než ostatní podnikatelé v oboru. Nezapomeňte ani na vizuální obsah v podobě obrázků, fotografií a videí. Dobrá fotka za vás mnohdy v mžiku řekne víc, než odstavec textu.

Jakmile uděláte na návštěvníka dobrý první dojem, jste v půli úspěchu. Pokud potřebuje další, podrobnější informace, zajistěte, aby se k nim snadno prokliknul. A především – nezapomeňte na snadno dohledatelné kontaktní údaje. Dejte uživatelům vědět, kde vás najdou, kam vám mohou zavolat, na jakou adresu napsat e-mail. Nezapomeňte ani na informaci, kde (v jakém městě či regionu) mohou vašich služeb využít. Důležitý je také kontaktní formulář, jehož prostřednictvím vás mohou uživatelé snadno a rychle kontaktovat nebo rovnou zadat objednávku.

Reference za vás udělají více, než tisíc slov

Sami jistě víte, že spíše vložíte důvěru ve firmu, se kterou má dobré zkušenosti někdo ve vašem okolí, než abyste se naslepo pustili do spolupráce s někým „neprověřeným“. Právě s tímto faktem je třeba pracovat i na webových stránkách. Nezapomeňte na ně proto umístit reference od vašich předchozích zákazníků. Na základě tohoto tahu totiž snáze získáte důvěru potenciálních klientů.

Pokud je s vámi zákazník natolik spokojen, že je ochoten napsat vám osobní doporučení, pak se k němu mohou přidat i další. Aby byla reference důvěryhodná, přidejte k ní například fotografii a kontakt na jejího autora, aby si mohli uživatelé snadno ověřit její pravost.

Zákonem dané povinné údaje

Kromě informací, které nám radí uveřejnit zkušenost nebo selský rozum, existují také zákonem dané povinné údaje. Váš web tedy musí obsahovat:

  • Jméno či název firmy
  • Identifikační číslo
  • Adresa sídla nebo místa podnikání
  • Zápis v obchodním rejstříku včetně spisové značky (nebo jinou evidenci, ve které jste zapsáni)
  • Výše základního kapitálu (pokud jste jej měli a již jste jej splatili)

 



Agentura Najisto Máte pocit, že se ve všech těch technických termínech trochu ztrácíte?

Doporučujeme obrátit se na odborníky z Agentury Najisto, kteří vám se vším rádi pomohou.



Autor článku

Redakce

Redakce  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE