Soud zahájil insolvenční řízení s firmou Silnice Čáslav - Holding

13.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 13. ledna (ČTK) - Krajský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se stavební společností Silnice Čáslav - Holding, která ve Středočeském kraji zaměstnává na tři stovky lidí. ČTK to zjistila z insolvenčního rejstříku. Stavební firma považuje insolvenční návrh za šikanózní.

Insolvenční návrh podala společnost Gomanold, které údajně stavební firma dluží 57,8 milionu korun na nesplácených úvěrech. V návrhu píše, že čáslavská společnost dluží další miliony korun Všeobecné zdravotní pojišťovně za neuhrazené pojistné a Finančnímu úřadu pro Středočeský kraj kvůli daňovému nedoplatku. Společnost Gomanold proto vyzvala soud, aby na stavební společnost vyhlásil úpadek.

Stavební společnost se vůči insolvenčnímu návrhu ohradila a označila ho za šikanózní. "Šikanózně označený dlužník je významným zaměstnavatelem v regionu zaměstnávajícím 300 zaměstnanců zejména v okresech Kutná Hora, Kolík, Nymburk aj. s obratem zhruba 600 milionů korun ročně," napsala firma Silnice Čáslav - Holding soudu. Ve své reakci stavební firma uvedla, že sporná pohledávka vůbec neexistuje, a není proto ani splatnou.

"Pohledávky ostatních označených věřitelů popsané insolvenčním navrhovatelem byly šikanózně označeným dlužníkem uhrazeny do 31. 12. 2013," dodala stavební společnost.

Zahájení insolvenčního řízení ještě neznamená, že je společnost opravdu předlužená. Soud tak učiní automaticky poté, co zkontroluje formální správnost insolvenčního návrhu. Jeho faktickou oprávněnost zkoumá až v dalším průběhu jednání. V minulosti šikanóznímu insolvenčnímu návrhu čelily například stavební společnosti PSJ či Metrostav. Právě jihlavské stavební společnosti PSJ přiřkl loni Městský soud v Praze za neopodstatněný insolvenční návrh náhradu materiální újmy milion korun.

Společnost Silnice Čáslav - Holding se zaměřuje hlavně na výstavbu a rekonstrukci dopravních staveb včetně mostů, zemní práce, ekologické stavby a prodej betonových směsí a drceného kamení. Je nástupcem společností Silnice KNV Praha, závod Čáslav, Via Nova a Krofian. Vlastní mimo jiné kamenolomy Vlastějovice, Markovice a Barchovice, těžiště písku Žehušice, betonárnu Malín či několik středisek správy a údržby silnic.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK