USA: Nákupy online před Vánoci stouply, doprava zboží ale drhla

27.12.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Washington 27. prosince (ČTK) - Zákazníci ve Spojených státech letos před Vánoci přesunuli další část svých nákupů na internet. Podle agentury AFP to vyplývá to z odhadů společnosti comScore, podle níž tržby internetových obchodů během zhruba dvou měsíců do Štědrého dne stouply o deset procent. Největší internetový prodejce Amazon.com oznámil, že měl vůbec nejlepší sváteční sezonu. Nápor zásilek ale znamenal problémy pro přepravní společnosti, kterým se je v řadě případů nepodařilo doručit do Vánoc.

ComScore odhaduje, že z počítačů ve Spojených státech lidé letos od 1. listopadu do neděle 22. prosince provedli nákupy za 42,8 miliard dolarů (asi 857 miliard korun). Oproti loňsku je to nárůst o deset procent. Solidní byl především prodej herních konzolí, oblečení, chytrých telefonů a počítačových tabletů. Na odhady firmy ale tržby nedosáhly.

Údaje ComScore nezahrnují prodej přes chytré telefony. IBM Digital Analytics Benchmark, dceřiná firma počítačového gigantu IBM, přitom odhaduje, že prodej prostřednictvím chytrých telefonů se na celkovém prodeji online podílel z 29 procent. Tento způsob nakupování podle obřího internetového prodejce Amazon využívá polovina jeho zákazníků.

"Celkově bylo letošní období svátků nejlepším v dějinách Amazonu," oznámil internetový gigant. Celková čísla týkající se celosvětového prodeje ale podle AFP neuvedl.

Na zvýšeném zájmu o prodej online ale Amazon zřejmě profitoval víc než konkurence. Podle společnosti ChannelAdvisor mu tržby mezi listopadovým Dnem díkůvzdáním a minulou nedělí oproti loňsku stouply o víc než 25 procent. Rival eBay přitom zaznamenal nárůst o necelých 10 procent.

Z údajů o předvánočních tržbách podle agentury AP vyplývá, že Američané s nákupy čekali do poslední chvíle. Podle čtvrtečních dat MasterCard Advisors SpendingPulse tržby v období od začátku listopadu do Štědrého dne stouply o 2,3 procenta. Celkové výdaje stouply ještě rychleji, a to i přesto, že velkou část tohoto období nebyly moc valné, píše AP.

Nápor zásilek a špatné počasí v USA způsobily, že společnosti UPS a FedEx nedokázaly dodat některé zásilky do Vánoc. Problémy ale podle AP mohly způsobit i akce některých obchodníků, kteří přišli s nabídkou dopravy zboží zdarma.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK