Podnikáte? Jak neztrácet čas při day to day rutinní práci

22.11.2012 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE


Jak se říká, čas jsou peníze, a proto jím není moudré plýtvat. Pokud chcete jako podnikatelé založit vlastní společnost nebo si třeba koupit ready-made firmu, nemáte nazbyt ani jedno. Článek shrnuje několik tipů, jak právě drahocenný čas využít co nejefektivněji.

Sebekontrola hraje důležitou roli

Občas se každému z nás stane, že zabloudíme na stránky, které odvedou pozornost od práce. Na trhu je hned několik řešení v podobě aplikací, které zjistí, jaké servery jsou pro nás bezpečné a kontrolují čas práce a věnování se odpočinkové činnosti v podobě surfování. Jedním z nich je třeba aplikace vyvinutá pro Mac OS X s názvem SelfControl. Nastavené stránky se v určitý čas zablokují a vám nezbývá nic jiného, než se zase oddávat práci.

Maily vám můžou brát spoustu času

Dalším velkým požíračem času podnikatelů je nesprávné čtení emailů. Respektive neustálé překlikávání mezi prací a kontrolou, zdali nám do schránky došel nějaký nový email. Je potřeba se naučit číst emaily pouze 2 krát až 3 krát denně a nejlépe všechny, postupně. Osvědčilo se rovněž odpovídat na zprávy nanejvýše pěti větami. Tím se ušetří čas skutečně na obou stranách.

Důležité je plánování

Vyplatí se i každodenní plánování v podobě sepsání důležitých úkolů, které je potřeba daného dne stihnout s prioritami. Pokud to s podnikáním myslíte vážně, není nic důležitějšího, než plánovat dopředu, čemu se budete věnovat. Pokud nejste umělec, nic vás neomlouvá.

Nevyhýbejte se otravným činnostem

Určitě není dobré utíkat od práce. Velmi často je nutné dokončit činnosti, které nejsou mnohdy zrovna zábavné. Člověk má ale sto chutí dělat cokoliv jiného. Chyba! Vede to jen ke zbytečnému mrhání časem a danou práci stejně budete muset udělat. Čím dříve se na „otravné“ činnosti vrhnete, tím dříve se budete moci věnovat pracím, které jsou zábavnější. Důležité je také se soustředit pouze na menší počet věcí a dlouhodobě si rozplánovat veškeré činnosti, které vás čekají.

Nenechte si narušovat koncentraci

Čas je nutné vymezit i pro čtení denních zpráv a aktualit. Moderní technologie a online deníky odvádějí od práce. Dříve bylo obvyklé pro podnikatele číst zprávy v tisku po cestě do práce a z práce. Nastavte si tento denní rytmus i za přítomnosti internetu a věnujte čtení zpráv ráno, případně večer. Pokud to porušujete, sami dobře víte, jak těžké je se opět koncentrovat na práci.

Komunikace a sociální sítě vám snižují efektivitu

Nešvarem posledních let je boom sociálních sítí a komunikace s přáteli a známými po celý den v podobě chatovacích oken. Ve společnostech, které nejsou přímo zaměřeny na digitální trh a sledování médií či sociální sítě, a jako takové nejsou přímo či nepřímo předmětem podnikání, by měl být přístup na sociální sítě z firemních připojení omezen. Dle výzkumu splečnosti Redd e App denně spotřebuje přepínání kontextu pracovníků v průměru 23 efektivních minut pracovní doby. To může představovat cca 1/16 platu, který zaměstnavatel „propálí“ na nevyužité pracovní příležitosti svého zaměstnance. Zakažte si přístup na sociální sítě přes den a uvidíte, jak se efektivita vaší práce zvýší.


Autorem je Ivan Hruškovič ze společnosti Companies and Companies (Co8Co.eu), zabývající se prodejem ready-made společností a zakládáním nových firem přes jednoduchý online formulář na Co8co.eu.

Autor článku

Ivan Hruškovič  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE