Káva je životní styl s elegancí, říká Jakub Hájíček o nové značce La Borsa

10.02.2012 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Vstoupit na tuzemský trh s kávou asi není jednoduché. Brand ambassador Jakub Hájíček se ale výzvy nebojí. Jeho káva La Borsa spojuje kvalitní robustu s arabikou, a díky spolupráci se severoitalskou pražírnou nabízí i něco velmi stylového.

Jak jste se vlastně dostal ke kávě?
S kávou se setkávám vlastně od dětství. Rodiče v roce 1994 založili společnost HAICO, která se zabývala výhradně provozem nápojových automatů. V roce 2008 jsem oficiálně vstoupil do společnosti a začal se zabývat dovozem italské zrnkové kávy k nám. Po určité době a
zkušenostech na tuzemském a evropském trhu, jsme se rozhodli najít vlastní ideální chuť kávy. Stali jsme se součástí pražírny na severu Itálie, a tak se začalo vše vyvíjet. To bylo zhruba na začátku roku 2011.

Není těžké vstoupit na trh s novým produktem v oblasti kávy?
Nerad bych na trh přinášel něco, na co jsou už všichni zvyklí. Výrobci dnes sází na tradici značky, ale už ne tak na chuť a potřeby zákazníka. Chtěl bych naučit pít kávu i lidi, kteří jsou přesvědčeni, že jim káva nechutná. Stále se snažím komunikovat s velkoobchody, obchodníky, ale i koncovými zákazníky, a to nejen o jejich potřebách a ceně, ale především o ideální chuti kávy.

Proč právě název La Borsa caffé?
La Borsa caffé tak trošku vzniklo z náhody. Všichni vždy hledají zvučný a chytlavý název, aby se dobře pamatoval. Jeli jsme s otcem z pražírny do Čech a v autě jsme o tom dlouho diskutovali a absolutně jsme se neshodli. Po cestě jsem si dělal nějaké cvičení do italštiny a u toho jsem si četl článek “In Un Bar” a zde se objevilo slovo La Borsa - v češtině taška nebo balení kávy. Tím, že značka má být moderní a představovat především životní styl, protože pochází z Lombardie, kde je hlavním městem Milano, tak jsme to spojili s módou. Z toho také vychází design balení kávy - je moderní, stylový.

Odkud káva pochází?
Kávová zrna robusty pocházejí z Asie a Afriky, které jsou největšími vývozci kávy robusta. Kávu arabika nakupujeme v Brazílii a Střední Americe. V procesu pražení pak spolupracujeme s pražírny na severu Itálie. Místo je to pro nás velice důležité z pohledu logistiky do ostatních zemí.

Kolik nabízíte druhů kávy La Borsa?
V současné době nabízíme na evropském trhu tři druhy kávy. Pracujeme především s kvalitní kávou robusta doplněnou o prvotřídní kávu arabika, která chuti dodává na výraznosti. V současné době máme poměr 70% arabika 30% robusta, 60% arabika a 40% robusta a 15% arabika a 85% robusta. Občas si lidé myslí, že káva robusta je méně kvalitní než arabika, ale není to vůbec pravda. Pouze je levnější na sběr a dodává kávě více kofeinu a pěnivost. Lidé dnes chtějí hodně krémové kávy, a to jim dodává právě robusta.

Jaká kritéria dodržujete při volbě té správné kávy?
Pražírna, se kterou spolupracujeme, byla založena v roce 1999 a je vybavena nejmodernějšími technologiemi, které jsou dostupné na trhu. To znamená, že se dodržují nejpřísnější normy kvality skladování, pražení a následného balení na palety. Pražírna dnes funguje pět dní v týdnu a každý šestý den je údržba. To jsou ty hlavní kritéria, jimiž chceme navnadit zákazníky na kvalitní kávu. A samozřejmě i design hraje významnou roli. Na trhu jsem poznal spousty druhů káv, které byly doplňovány přepraženou kávou a náhražkou, aby dosáhly větší váhy. Tak bychom se opravdu nechtěli profilovat.

Kdybyste měl kávu La Borsa charakterizovat jednou větou, jak by zněla?
Životní styl s elegancí.

Komu především je káva La Borsa určena?
Káva Forte Arabica a Dolce Crema je určena běžným spotřebitelům, takže je vhodná do domácností, kanceláří apod. Káva Pieno Gusto je pak určena spíše společnostem, jež se zabývají provozem nápojových automatů. Jsou to automaty, které můžete vidět v nemocnicích a v podobných zařízeních. S postupujícím vývojem kávy a kávovarů provozovatelé vyměňují svoje staré stroje s instatní kávou za modernější automaty na zrnkovou espresso kávu.

Kde si lidé můžou vaši kávu koupit?
Stále se snažíme rozšiřovat portfólio speciálních prodejen s kávou, kde můžete také kávu ochutnat. Momentálně jsme začali spolupracovat s prodejnami Coffee planet. Jsou to stánky s kávou v obchodních centrech, kde je možné kávu koupit sedm dní v týdnu. Všechny prodejce vždy uveřejňujeme na našich internetových stránkách www.laborsacaffe.it

Plánujete do budoucna rozšířit nabídku? Nebo na jaké akce v souvislosti s La Borsa caffé se můžeme v nejbližší době těšit?
V průběhu roku plánujeme vydat první limitovanou edici zaměřenou na ženy, což není zrovna standardní. Ženy mají velice specifickou chuť pro kávu, a tak věřím, že jim káva zachutná. Plánujeme i akce spojené s propagací kávy, a to v rámci moderního městského stylu ve spolupráci například s půjčovnou italských sportovních vozů Ferrari. Možnou výhrou pro naše zákazníky pak bude jízda v tomto skvělém italské voze.

Autor článku

Redakce

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT