3 jednoduché tipy, jak prodat více zboží a služeb

13.01.2012 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Mít v současné době maloobchod nebo poskytovat nějakou službu není nic jednoduchého. Lidé kvůli déle trvající krizi a ekonomické recesi vydělávají méně peněz, a tím pádem také méně utrácejí ať už za oblečení, elektroniku, sportovní vybavení i služby typu masáže či kadeřnictví.

Pokud jste obchodník, měl byste se neustále snažit přicházet s něčím novým, co vám pomůže získaz více od vašich zákazníků. Tyto tři jednoduché tipy vám v tom můžou pomoci.

Základní, Vylepšený, Prémiový

Pokud prodáváte jen jednu verzi svého produktu, můžete se zamyslet nad tím, jak můžete rozšířit řadu vašich produktů či služeb a vyvořit tři stupně nabídky ve stylu Dobrý, Lepší, Nejlepší či například Základní, Vylepšený, Prémiový.

Pokud tedy například máte restauraci a nabízíte polední menu, můžete udělat verzi s nápojem či zákuskem a kávou apod.

Místo prodeje jen jedné základní verze pak můžete zvýšit vaše tržby a zisky díky tomu, že budete nabízet lepší produkt za více peněz. Není totiž pravdou, že zákazníci vždy hledají nejlevnější zboží a nejnižší cenu. Spíše hledají to, co nejlépe uspokojí jejich potřeby a vyřeší jejich problémy.

Speciální balíčky

Všimli jste si, co jde nejlépe na odbyt před Vánoci v obchodech s kosmetikou či drogériích? Ano, jsou to předem připravené dárkové balíčky. A proč neprodávat takovéto balíčky i v případě jiného zboží a nejen před svátky?

Dejte dohromady několik položek a nabídněte balíček za speciální zvýhodněnou cenu. Nemusí jít samozřejmě pouze o věci. Také služby můžete prodávat podobným způsobem.  

Přidejte další kus za lepší cenu

Když si zákazník koupí nějaké zboží a vy mu nabídnete další kus nebo dva kusy za stejnou cenu, velmi pravděpodobně odmítne, protože v tom nebude vidět smysl.

Ale když mu nabídnete zajímavou cenu nebo podmínky v případě koupě více kusů, může to pro něj být zajímavá pobídka.
Můžete namítnout, že se tak vzdáte části vašeho zisku, pokud dáte zákazníkovi slevu na druhý či třetí kus.

Nicméně podívejte se na to z jiného úhlu pohledu. Pokud prodáváte například knihy a zákazník si nějakou vybere, znamená to konec jeho nákupu pro tento den. Pokud mu však dokážete prodat další zboží, znamená to zisk, který byste jinak neměli, a to se počítá.

Autor článku působí jako poradce pro marketing a rozvoj firem ve společnosti MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Autor článku

Vladimír Kuchař

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT