Průzkum ePoptavka.cz: Dřevo je žádané!

05.11.2010 | , ePoptavka.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


5.11.2010 Poptávkový systém ePoptávka.cz zkoumal, které produkty nebo obory jsou mezi poptávajícími v letošním roce nejžádanější. „Zatímco stavebnictví je na tom velmi podobně jako v předchozích letech, poptávka po dřevu razantně stoupá,“ říká Otto Kočí zástupce serveru ePoptávka.cz a dodává, že podobný skok zaznamenaly i poptávky po dopravě.

Server ePoptávka.cz, leader segmentu internetových poptávkových řízení, zkoumal strukturu poptávek v letošním roce. Kupodivu nedošlo k výraznému propadu u stavebnictví, jak by se mohlo ve spojení s ekonomickou situací očekávat. „Poptávky po stavebních pracích zaznamenaly zhruba stejný průběh jako v předcházejících letech,“ říká Otto Kočí ze serveru ePoptávka.cz a dodává: Podobný stav panuje i u stavebního materiálu nebo strojírenství. „Překvapeni jsme byli spíše skokovým zájmem o dřevo. Například v srpnu poptávka meziročně vzrostla o 40 procent,“ komentuje vývoj Kočí. Z loňských 369 poptávek měsíčně vzrostl zájem na letošních 521. Poptávající mají zájem v převážné míře o palivové dřevo, kterým nahrazují jak tradiční, tak nově zavedené alternativní zdroje vytápění.

Druhou oblastí, o kterou byl zájem, se stala doprava. Poptávky po dopravních službách se skokově zvýšily a i nadále vykazují vzrůstající tendenci. „Zatímco v uplynulých dvou letech bylo průměrně měsíčně zadáno necelých 400 poptávek na dopravu, od letošního ledna zájem rapidně roste. Poptávky po dopravních službách se v průměru zvýšily o pětinu a nyní zaznamenáváme téměř 650 poptávajících každý měsíc,“ popisuje vývoj Otto Kočí ze serveru ePoptávka.cz.

Princip online poptávkových systémů

„Do systému jednoduše zadáte konkrétní poptávku, vyplatí se být co možná nejkonkrétnější, doplníte osobní a kontaktní údaje. Naši operátoři ji následně zkontrolují a rozešlou vhodným registrovaným dodavatelům z poptávané oblasti,“ popisuje funkcionality systému ePoptávka.cz Otto Kočí a dodává, že od té chvíle začnou na udaný e-mailový kontakt chodit konkrétní nabídky, ze kterých si poptávající nezávisle vybere tu nejvhodnější.

Autor článku

Tiskovka  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT