Práce na rozvoji podnikání nikdy nekončí

03.11.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Jakmile máte založenou společnost, máte připravené prostory (ať už vlastní nebo pronajaté), můžete začít skutečně podnikat. Je to ale nikdy nekončící běh.


Neustále rozvíjejte podnikání

Vaše síla může být v neustálých inovacích. Snažte se přinášet pořád něco nového a být vždy o krok před konkurencí. Platí totiž, že většina změn se dá okopírovat. Ale pokud změny zakomponujete do procesů a lidí, je velmi obtížné okopírovat takové věci. Takže si budujte dlouhodobé vztahy se svými obchodními partnery, starejte se o své zaměstnance, vzdělávejte je, vytvářejte jedinečné distribuční kanály. Jedině tak získáte unikátní postavení na trhu.

Inovovat může i pouhý zprostředkovatel, například tím, že rozšiřuje svůj sortiment, dojednává s prodejci různé podpůrné akce, získává exkluzivitu na nové značky, buduje si loajalitu u svých zákazníků, umožňuje zákazníkům platit novými formami (kartou, apod).


Musíte být vidět

Každé podnikání se neobejde bez mediální propagace. Začněte sepsáním tiskové zprávy a jejím rozesláním na relevantní adresy, tedy do médií. Dejte si pozor, aby se nejednalo o spam, tedy nevyžádané obchodní sdělení. Tisková zpráva nesmí být obchodním sdělením, které se tváří jako tisková zpráva. Tedy zpráva musí být označena jako tisková zpráva (například v hlavičce), totéž musí být v předmětu emailu.


Reklama v médiích

Nejlepší reklama je ta, kterou šíří sami zákazníci. Lidé ji vnímají jako velmi hodnotnou a nic vás nestojí. Ale někdy je dobré zvýšit zasažení placenou reklamou v médiích. Nejprve si definujte rozpočet, tedy kolik chcete utratit na takovou propagaci a kolik lidí chcete oslovit. Pak si vytipujte média, která jsou pro vaši propagaci vhodná. Můžete použít jen regionální média nebo celostátní, jen tištěnou reklamu, reklamu na internetu nebo jen rozhlas, případně kombinaci.

Vždy se to řídí tím, kde jsou vaši zákazníci. Tam musí být i vaše reklama. Pokud jsou vaši zákazníci mladí, můžete se soustředit na Facebook. Pokud jsou vaši zákazníci specialisté na marketing, budete se zřejmě zajímat o odborná média.

Velmi účinnou formou propagace jsou PR články, které se ve větších médiích pohybují od 15 tis. nahoru. V celostátních časopisech se může cena PR článku vyšplhat až ke 100 tis. Kč. Pokud si vyberete reklamu formou banneru, pak vás přijde na několik desítek tisíc korun podle velikosti a umístění reklamy. Ceny je ale většinou možné změnit, takže si můžete dovolit vyjednávat zvlášť v dnešní době.


Obchodní sdělení

Můžete také oslovit přímo zákazníky, mluví se o direct mailingu. Pozor ale už na zmíněné spamy. Obchodní sdělení musí obsahovat

  • Zřetelné označení, že jde o obchodní sdělení
  • Identifikaci odesílatele
  • Adresu, na které se může uživatel odhlásit od přijímaní dalších sdělení

Vždy ale musíte mít souhlas uživatele. Souhlas nezískáváte tím, že se uživatel registruje na vašich stránkách. Příslušné prohlášení musí být uvedeno samostatně. Tedy například v rámci registrace by měl mít uživatel možnost zaškrtnout zasílání obchodních sdělení. Mluví se pak o tzv. informativním souhlasu.


S rozvojem podnikání souvisí i nabírání zaměstnanců

Vizitkou společnosti jsou vždy její zaměstnanci a spolu s jejím růstem roste i počet zaměstnanců. Uvedeme tedy jen pár zásad, jak vybrat správného zaměstnance. Vytvořte profil ideálního zaměstnance, kterému se sice nebude nikdo podobat, ale je dobré vědět, podle čeho si pak vybírat. Jednotlivé vlastnosti označte jako absolutní (tedy pokud je uchazeč nebude splňovat, hned ho odmítnete) a ostatní, které si může zaměstnanec během své práce u vás osvojit, tedy nejsou nezbytné. Podle toho také sestavte inzerát.

Po zveřejnění inzerátu se vám budou hlásit zájemci o práci, z těchto si vyberte třeba 5 - 10 kandidátů, kteří splňují podmínky k osobnímu pohovoru. Ten si dopředu připravte. 2 - 3 uchazeči by pak měli postoupit do druhého kola, kdy už byste si měli vybrat. Záleží ale na profesi, někde stačí jen jedno kolo a někde stačí vybrat zaměstnance například na základě doporučení.

Autor článku

Karel Pospíšilík  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT