V digitálním pokrytí vede Česká televize

30.07.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Třiadvacet měsíců od chvíle, kdy komerční televize Nova a Prima přistoupily k vládnímu návrhu harmonogramu digitalizace, vede v zavádění digitálního signálu veřejnoprávní Česká televize. Digitálně si ji může naladit více lidí než analogově. V podobné situaci je i televize Prima, která měla v analogové éře smůlu na nedostatek lukrativních kmitočtů. Zato nejsledovanější česká televize Nova nadále pokrývá více diváků analogovým signálem než digitálním. Situace by se ale měla do konce letošního roku změnit.

ČT 1 pokrývá analogově 76 % a digitálně 97 %, ČT 2 pokrývá analogově 30 % a digitálně 97 %, Nova pokrývá analogově 86 % a digitálně 78 % a Prima pokrývá analogově 44 % a digitálně 78 % populace.

Digitální signál ČT 1 pokrývá ze sta procent takřka všechny kraje s výjimkou Zlínského (76 procent populace) a Olomouckého kraje (85 procent populace). Digitální signál ČT 2 pokrývá ze sta procent takřka všechny kraje s výjimkou Zlínského (76 procent populace) a Olomouckého kraje (85 procent populace) – naprosto shodně s programem ČT 1, protože vysílají ve společném veřejnoprávním multiplexu.

Digitálně mohou Novu naladit všichni diváci v šesti krajích (Praha, Jihočeský, Karlovarský, Liberecký, Plzeňský a Ústecký kraj). Nejhůře dostupný je digitální signál Novy v Olomouckém (pouze pro 0,2 procenta populace) a Zlínském kraji (1,6 procenta). Digitálně mohou Primu naladit všichni diváci v šesti krajích (Praha, Jihočeský, Karlovarský, Liberecký, Plzeňský a Ústecký kraj). Nejhůře dostupný je digitální signál Novy v Olomouckém (pouze pro 0,2 procenta populace) a Zlínském kraji (1,6 procenta).

Zpráva převzata z www.digizone.cz.

Autor článku

Firemni aktualita

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT