Frost: Elektronickou komunikaci nemůžeme zcela opominout

04.12.2009 | , Finance.cz
FIRMY


Česká mailingová společnost (ČMS) obstojí rychlostí služeb i na zahraničních trzích, uvedl v rozhovoru pro Finance.cz David Frost, commercial director ČMS.


David FrostS Davidem Frostem, commercial directorem České mailingové společnosti, jsme si povídali o poptávce po službách z oblasti mailingu, rozdílných nárocích v zahraničí či podpoře marketingových aktivit v době krize.


Česká mailingová společnost je, jak již napovídá název, českou firmou poskytující služby v oblasti mailingu. Specializujete se spíše na elektronickou podobu, nebo klasický mailing v podobě poštovní zásilky?
Primárně poskytujeme služby v oblasti direct mailingu, tudíž všechny služby spojené s klasickou poštovní zásilkou. Zpočátku jsme se zaměřovali především na výrobu, to znamená na tisk, personalizaci, kompletaci, balení a další činnosti potřebné pro zajištění kvalitní zásilky, dnes nabízíme kompletní direct marketingový servis od rozboru potřeb a přípravy ucelené komunikace, přes zpracování grafických návrhů po konečnou distribuci. Stále se však zaměřujeme více na klasické papírové direkt maily, ale samozřejmě elektronickou komunikaci nemůžeme zcela opominout.

Jaká je v současnosti vaše nejvyužívanější služba v elektronickém/klasickém mailingu? Mohl byste tyto služby krátce přiblížit na příkladu?
Vzhledem k tomu, že máme velkokapacitní strojovou výrobu pro kompletaci –  obálkování i foliování, a vynikající technologické řešení pro automatizovanou personalizaci, tak naše největší zakázky spadají právě do této oblasti. V realizaci zakázek se ale neustále přizpůsobujeme potřebám klienta. Někde přidáváme do zásilky 3D dárek strojově, jindy kompletujeme ručně. Zajímavou službou je náš response management, kde dokážeme automatizovaně zpracovat odpovědní karty a minimalizovat chybovost při jejich následném zpracování. Naší novou zakázkou v klasickém mailingu pro český trh je například personalizace, balení do fólie a distribuce časopisu Tempus Medicorum, který dostávají do schránek všichni lékaři v Čechách a je vydáván měsíčně v nákladu téměř 45 000 ks.

Působíte pouze na území České republiky?
Jsme ryze česká firma, ale naše zákazníky získáváme i ze zahraničí, a to zejména z Německa, kde se nám aktuálně rozvíjejí další příležitosti akvizicí letter shopu společnosti Arvato Services v Kněževsi, který jsme převzali v červenci.

Klade na vás aktivita v zahraničí jiné nároky (např. na rychlost)? Jsou tam nějaké podstatné rozdíly oproti ČR?
Rozdíl je v tom, že německý trh je mnohem větší než náš, a tak i direkt marketingové zakázky jsou větší. Klientům ze zahraničí vyhovuje naše přesnost, preciznost a rychlost. Ale ve způsobu práce a nárocích na naši firmu žádné zásadní rozdíly nevidím. Některé německé firmy více hledají a využívají kvalitnější a modernější materiály při výrobě, např. potištěné metalické fólie, ale i na českém trhu již máme náročnější klienty, kteří chtějí zvýšit úspěšnost oslovení klienta právě kreativitou a způsobem zpracování direkt mailu.

V době krize je pro firmy velice důležité podporovat marketingové aktivity, aby byly vidět a obstály před konkurencí. Co proto děláte vy? Jaké používáte nástroje a proč?
I my se stále více zamýšlíme nad reklamou i marketingem, i když se nedá říci, že by se konkrétně naší firmy krize nějak zásadně dotýkala. K oslovení našich potenciálních zákazníků využíváme z logiky věci marketingové tituly, a to zejména časopis Direkt. Používáme nástroje přímé komunikace jako např. adresné zásilky a v poslední době se zaměřujeme i na online marketing. Spustili jsme nový web, který má stále rostoucí návštěvnost a v příštím roce se ho chystáme různými kroky podpořit. Naši marketingovou strategii do budoucna bych však nerad prozrazoval.

Jakým způsobem se sleduje efektivita kampaně, proč je tento způsob reklamy pro firmy výhodný?
Efektivitu kampaní sledujeme různými mechanismy podle typu kampaně, ale vždy nám pomáhají vyspělé technologie a softwarová řešení, která si většinou sami tvoříme. Klienti si zvykli sledovat kampaně v jejich průběhu a efektivita je teď klíčové slovo úspěšného marketéra.

Jak tedy pomáhá zvýšit konkurenceschopnost v době krize?
Sledování efektivity kampaní jsme prováděli vždy a teď v návaznosti na to se snažíme našim zákazníkům více doporučovat strategie kampaní a ukazovat jim, co je výhodnější a úspěšnější řešení. Jinak naší největší devizou je jistě rychlost a flexibilita. Dokážeme se maximálně přizpůsobit potřebám a požadavkům klienta a zpracovat bez rozdílu malé i obrovské zakázky v neuvěřitelně krátkém čase a vysoké kvalitě.

Vzhledem k tomu, že jste nastoupil na svou pozici nedávno, jaké jsou vaše cíle a představy do budoucna?
Nově jsme ustanovili pozici CEO, kterou jsem nedávno převzal, ale jako jednatel a obchodní ředitel pracuji v ČMS téměř deset let. Aktuálně se snažíme reagovat na potřeby českého trhu a rostoucí poptávku po direkt marketingových službách. Mým cílem je vytvořit kvalitně fungující obchodní tým. Větším a náročnějším cílem pro příští rok bude udržet vysoké tempo růstu z let 2008 a 2009. S koncem roku mám již ale signály, že jsme na dobré cestě.

Jak vidíte vývoj „vašeho“ odvětví, resp. jak by se mělo podle vás ideálně vyvíjet?
Direkt marketing se v poslední době stále více a razantněji promítá do marketingových mixů našich zákazníků a v krátkodobém horizontu očekáváme jeho celkový nárůst jak na českém trhu, tak v zahraničí. To je pro nás samozřejmě příjemné a vnímáme to jako příležitost. Klasické tištěné oslovení budou doplňovat další kanály jako e-mailing, SMS messaging, ale tištěné materiály, katalogy a další typy zásilek tu budou mít stále své nezastupitelné místo, takže budeme své portfolio služeb a produktů spíše doplňovat než nějak zásadně měnit.

Děkuji za rozhovor

Tomáš Skolek, Finance.cz

Autor článku

Tomáš Skolek


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY