Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Odstoupení od smlouvy

Odstoupení v případě použití prostředků komunikace na dálku

Pokud byla smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. Pokud prodávající o této možnosti spotřebitele neinformuje, prodlužuje se tato lhůta na 3 měsíce. Pokud jsou informace řádně předány v průběhu této lhůty, počíná běžet lhůta čtrnáctidenní.

Výjimku tvoří smlouvy

  • na poskytování služeb, jestliže spotřebitel souhlasil se započetím plnění před uplynutím lhůty 14 dnů,
  • na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
  • na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
  • na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, pokud spotřebitel porušil jejich originální obal,
  • na dodávku novin, periodik a časopisů,
  • spočívajících ve hře nebo loterii.

Dodavatel má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.


Odstoupení v případě uzavření smlouvy mimo prostory obvyklé k podnikání

Pokud byla smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo pokud nemá dodavatel žádné stálé místo k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření. Pokud ještě nedošlo ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, je možné od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoliv sankce do 1 měsíce. To neplatí, pokud si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky.

Prodávající je povinen o možnosti odstoupení od smlouvy spotřebitele písemně upozornit. Pokud tak neučiní, lhůta se prodlužuje na 1 rok.

Dodavatel je povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.

Výjimku tvoří smlouvy

  • jejichž předmětem je výstavba, prodej, nájem nebo jiné právo k nemovitosti, s výjimkou smluv o jejích opravách a o dodávce zařízení do ní začleněných,
  • na dodávku potravin nebo jiného zboží běžné spotřeby dodávaného stálými doručovateli do domácnosti spotřebitele nebo do jiného jím určeného místa,
  • na dodávku zboží nebo služeb, které byly uzavřeny podle katalogu dodavatele, se kterým se spotřebitel měl možnost seznámit v nepřítomnosti dodavatele. Podmínkou je, že spojení obou stran bude pokračovat a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy nejméně do 7 dnů od převzetí zboží a je s tímto právem seznámen v katalogu nebo ve smlouvě,
  • pojistné a o cenných papírech.

Požadavek skončil chybou, která byla zaznamenána